Show simple item record

dc.contributor.advisorLindseth, Frank
dc.contributor.authorGrytten, Lars Henrik
dc.date.accessioned2019-10-24T14:00:12Z
dc.date.available2019-10-24T14:00:12Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2624222
dc.description.abstractDenne oppgaven forsøkte å finne ut hvilket potensial interaksjonsløs VR har innen utdanning. For å utforske dette ble oppfattet tilfredshet, oppslukthet og autonomi undersøkt. En prototype av en interaksjonsløs VR-applikasjon ble opprettet, og en brukerevaluering ble utført. Evalueringen besto av et pre- og post-spørreskjema, intervju og observasjoner. Det ble funnet at interaksjonsløs VR virker gunstig for de som har liten eller ingen tidligere erfaring i VR. Men bortsett fra dette viser interaksjonsløs VR ingen andre aspekter som ville gjøre det mer gunstig enn interaktiv VR innen utdanning.
dc.description.abstractThis thesis sought to find what potential interactionless VR has in education. In order to explore this, perceived satisfaction, immersion and agency were investigated. A prototype of an interactionless VR application was created, and a user evaluation was conducted. The evaluation consisted of a pre- and post-questionnaire, interview and observations. It was found that interactionless VR seems beneficial to those who have little to no previous experience in VR. However, apart from this interactionless VR displayed no other aspects that would make it more beneficial than interactive VR in education.
dc.languageeng
dc.publisherNTNU
dc.titleInteraksjonsløs VR
dc.typeMaster thesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record