Priming For Success: A Digital Service's Journey to Market
Master thesis
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/2610792Utgivelsesdato
2019Metadata
Vis full innførselSamlinger
Sammendrag
Hotellgjester ber om tjenester av mer personlig grad, der innendørskart kan være en nøkkelkomponent. Likevel er hotellbransjen en rigid og konservativ industri, og har hittil vært en sen implementør av ny teknologi. MazeMap undersøker hvordan man kan fylle dette misforholdet, og denne oppgaven er en del av denne vurderingen. Målet med denne oppgaven er å1) undersøke på høyt nivå gjestenes preferanse og vilje til å betale for muligheten for en mer personlig opplevelse, gjennom å kunne velge ditt eget rom på et digitalt innendørskart2) tekniske og organisatoriske utfordringer og flaskehalser som må overvinnes for å lykkes med innendørskart i hotellsegmentet og3) potensielle strategier for å redusere utfordringene som er funnet og lykkes med innendørskart i hotelletbransjen.Viktige undermål, er:i) Utføre en markedsundersøkelse blant hotellgjesterii) Undersøk den tekniske muligheten til å lansere “Select-Your-Room"-tjeneste med fokus på integrasjoner med PMS, Booking og innsjekkingssystemer. For å velge “Select-Your-Room"-tjeneste må MazeMap kunne ha lese / skrive tilgang til PMS på individuelt romnivå.iii) Finn strategier for å møte utfordringer i ii) inkludert muligens samarbeid med leverandører av PMS og channel managers eller integrasjonsplattformer for å kunne overvinne de tekniske utfordringene.
Siden ingen kjente leverandører globalt har vært i stand til å implementer en vellykket “Select-Your-Room"-tjeneste, er den offentlige informasjonen om emnet og utfordringene ingen eksisterende, og kandidaten må få en solid forståelse av måten PMS fungerer og foreslå hvordan integreringer kan fungere.