Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorFølstad, Eirik Larsen
dc.contributor.advisorJelle, Thomas
dc.contributor.authorTrinh, Duy Tien
dc.date.accessioned2019-08-25T14:06:00Z
dc.date.available2019-08-25T14:06:00Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2610792
dc.description.abstractHotellgjester ber om tjenester av mer personlig grad, der innendørskart kan være en nøkkelkomponent. Likevel er hotellbransjen en rigid og konservativ industri, og har hittil vært en sen implementør av ny teknologi. MazeMap undersøker hvordan man kan fylle dette misforholdet, og denne oppgaven er en del av denne vurderingen. Målet med denne oppgaven er å 1) undersøke på høyt nivå gjestenes preferanse og vilje til å betale for muligheten for en mer personlig opplevelse, gjennom å kunne velge ditt eget rom på et digitalt innendørskart 2) tekniske og organisatoriske utfordringer og flaskehalser som må overvinnes for å lykkes med innendørskart i hotellsegmentet og 3) potensielle strategier for å redusere utfordringene som er funnet og lykkes med innendørskart i hotelletbransjen. Viktige undermål, er: i) Utføre en markedsundersøkelse blant hotellgjester ii) Undersøk den tekniske muligheten til å lansere “Select-Your-Room"-tjeneste med fokus på integrasjoner med PMS, Booking og innsjekkingssystemer. For å velge “Select-Your-Room"-tjeneste må MazeMap kunne ha lese / skrive tilgang til PMS på individuelt romnivå. iii) Finn strategier for å møte utfordringer i ii) inkludert muligens samarbeid med leverandører av PMS og channel managers eller integrasjonsplattformer for å kunne overvinne de tekniske utfordringene. Siden ingen kjente leverandører globalt har vært i stand til å implementer en vellykket “Select-Your-Room"-tjeneste, er den offentlige informasjonen om emnet og utfordringene ingen eksisterende, og kandidaten må få en solid forståelse av måten PMS fungerer og foreslå hvordan integreringer kan fungere.
dc.description.abstract
dc.languageeng
dc.publisherNTNU
dc.titlePriming For Success: A Digital Service's Journey to Market
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel