• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (SU)
  • Institutt for lærerutdanning
  • View Item
  •   Home
  • Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (SU)
  • Institutt for lærerutdanning
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Relasjonsbygging mellom lærer og elev

Andresen, Alina Johanne
Bachelor thesis
Thumbnail
URI
http://hdl.handle.net/11250/2610355
Date
2019
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for lærerutdanning [3981]
Abstract
I denne bacheloroppgaven tar jeg for meg relasjonsbygging med elever, og hvordan en kan

imøtekomme ulike utfordringer man kan møte på i denne prosessen.

Dette er en kvalitativ studie, som bygger på intervju av to lærere og en tidligere elev med

AD/HD, og er drøftet opp mot relevant teori.

Studiet understreker viktigheten av relasjonsbygging i møte med elever, for økt læringsutbytte

og motivasjon i skolen. Videre presenteres ulike utfordringer i møte med relasjonsbyggingen,

og hvordan imøtekomme disse.

Studiet får frem gevinsten av den gode samtalen, hvor en balanse mellom det formelle og

uformelle er avgjørende. Tid er også en avgjørende faktor, siden tillit må bygges opp over tid,

og tiden det tar for å bygge opp tillit er individuell for hver enkelt elev.

Essensen i oppgaven ligger i lærerens evne til å forstå, anerkjenne, respektere og verdsette

eleven.
 
In this Bachelor thesis I am presenting relationship management with pupil’s, how to build

good relationships, and how to face challenges in this regard.

This is a qualitative study, based on interview of two teachers, and one former pupil with

AD/HD, and is discussed based on relevant theory.

The study underlines the importance of relationship management towards pupils, to increase

the outcome of the education and the pupil’s motivation towards school. Thereafter I present

different challenges in relationship management, and how to handle them.

The study also presents the benefit of “the good dialogue”, and the importance of being able

to balance between being formal and unformal towards the pupils. Time is also a major factor,

since trust is something you gain over time, and the time it takes to gain someone’s trust is

different from person to person.

The essence of this study is based on the teacher’s ability to understand, acknowledge, respect

and value the pupil.
 
Publisher
NTNU

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit