Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorIsaksen, Gunilla Eide
dc.contributor.authorAndresen, Alina Johanne
dc.date.accessioned2019-08-23T14:08:20Z
dc.date.available2019-08-23T14:08:20Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2610355
dc.description.abstractI denne bacheloroppgaven tar jeg for meg relasjonsbygging med elever, og hvordan en kan imøtekomme ulike utfordringer man kan møte på i denne prosessen. Dette er en kvalitativ studie, som bygger på intervju av to lærere og en tidligere elev med AD/HD, og er drøftet opp mot relevant teori. Studiet understreker viktigheten av relasjonsbygging i møte med elever, for økt læringsutbytte og motivasjon i skolen. Videre presenteres ulike utfordringer i møte med relasjonsbyggingen, og hvordan imøtekomme disse. Studiet får frem gevinsten av den gode samtalen, hvor en balanse mellom det formelle og uformelle er avgjørende. Tid er også en avgjørende faktor, siden tillit må bygges opp over tid, og tiden det tar for å bygge opp tillit er individuell for hver enkelt elev. Essensen i oppgaven ligger i lærerens evne til å forstå, anerkjenne, respektere og verdsette eleven.
dc.description.abstractIn this Bachelor thesis I am presenting relationship management with pupil’s, how to build good relationships, and how to face challenges in this regard. This is a qualitative study, based on interview of two teachers, and one former pupil with AD/HD, and is discussed based on relevant theory. The study underlines the importance of relationship management towards pupils, to increase the outcome of the education and the pupil’s motivation towards school. Thereafter I present different challenges in relationship management, and how to handle them. The study also presents the benefit of “the good dialogue”, and the importance of being able to balance between being formal and unformal towards the pupils. Time is also a major factor, since trust is something you gain over time, and the time it takes to gain someone’s trust is different from person to person. The essence of this study is based on the teacher’s ability to understand, acknowledge, respect and value the pupil.
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleRelasjonsbygging mellom lærer og elev
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel