Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorJohansen, Kristel Bye
dc.contributor.advisorEikeseth, Unni
dc.contributor.authorRisvik, Ida Kanutte
dc.date.accessioned2019-08-23T14:06:44Z
dc.date.available2019-08-23T14:06:44Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2610215
dc.description.abstractUteskoleaktiviteter kan bli mer aktuelt nå når Fagfornyelsen kommer inn i skolesystemet. Som kommende lærer har jeg lyst å se mer på mulighetene uteskoleaktiviteter tilbyr, da spesielt hensyn til inkludering i et klassemiljø. Dette kvalitative forskningsprosjektet tar utgangspunkt i en lærers meninger om uteskoleaktiviteter, hennes erfaringer med det, positive og negative sider med det med tanke på inkludering. I dette forskningsprosjektet blir datamaterialet samlet gjennom et semistrukturert intervju. Det er gjort undersøkelser som tilsier at det å være aktiv ute kan bedre mental helse, legger opp til utvikling både emosjonelt og sosialt. Dette kan være med på å bedre hverdagen til elevene og styrke samholdet seg imellom. Man må være oppmerksom på at noen elever ikke er like inkludert i uteskoleaktiviteter på grunn av ulike årsaker. Pedagogiske tiltak må til for å legge til rette for at hver enkelt elev blir inkludert.
dc.description.abstractEducational activities outdoors could be more topical now when the new curriculum is going through the school system. As a future teacher I want to learn more about the possibility educational outdoor activities has to offer, especially with consideration to inclusivity in a class environment. This qualitative research project has a point of departure in a teacher’s perspective of educational outdoor activities, her opinion, positive and negative sides with it with inclusivity as ulterior motive. In this qualitative research project, the material is gathered through a semistructured interview. There is research that says that being active outdoors leads to better mental health, empowers emotional and social development. This could lead to the daily life of students and getting better solidarity. One must be aware that some students is not as included as others in educational outdoor activities of different reasons. Scholastic measures must be made to make sure every student is included.
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleUteskoleaktiviteter og inkludering
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel