• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (SU)
  • Institutt for lærerutdanning
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (SU)
  • Institutt for lærerutdanning
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Uteskoleaktiviteter og inkludering

Risvik, Ida Kanutte
Bachelor thesis
Thumbnail
Åpne
no.ntnu:inspera:2333120.pdf (6.960Mb)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/2610215
Utgivelsesdato
2019
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Institutt for lærerutdanning [2428]
Sammendrag
Uteskoleaktiviteter kan bli mer aktuelt nå når Fagfornyelsen kommer inn i skolesystemet.

Som kommende lærer har jeg lyst å se mer på mulighetene uteskoleaktiviteter tilbyr, da

spesielt hensyn til inkludering i et klassemiljø.

Dette kvalitative forskningsprosjektet tar utgangspunkt i en lærers meninger om

uteskoleaktiviteter, hennes erfaringer med det, positive og negative sider med det med tanke

på inkludering. I dette forskningsprosjektet blir datamaterialet samlet gjennom et

semistrukturert intervju.

Det er gjort undersøkelser som tilsier at det å være aktiv ute kan bedre mental helse, legger

opp til utvikling både emosjonelt og sosialt. Dette kan være med på å bedre hverdagen til

elevene og styrke samholdet seg imellom. Man må være oppmerksom på at noen elever ikke

er like inkludert i uteskoleaktiviteter på grunn av ulike årsaker. Pedagogiske tiltak må til for å

legge til rette for at hver enkelt elev blir inkludert.
 
Educational activities outdoors could be more topical now when the new curriculum is going

through the school system. As a future teacher I want to learn more about the possibility

educational outdoor activities has to offer, especially with consideration to inclusivity in a

class environment.

This qualitative research project has a point of departure in a teacher’s perspective of

educational outdoor activities, her opinion, positive and negative sides with it with inclusivity

as ulterior motive. In this qualitative research project, the material is gathered through a semistructured interview.

There is research that says that being active outdoors leads to better mental health, empowers

emotional and social development. This could lead to the daily life of students and getting

better solidarity. One must be aware that some students is not as included as others in

educational outdoor activities of different reasons. Scholastic measures must be made to make

sure every student is included.
 
Utgiver
NTNU

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit