• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Fakultet for informasjonsteknologi og elektroteknikk (IE)
  • Institutt for datateknologi og informatikk
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Fakultet for informasjonsteknologi og elektroteknikk (IE)
  • Institutt for datateknologi og informatikk
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Investigating the effect of a robotic presence compared to a virtual robot in teaching angles and turn measurements to children

Stølsvik, Jan Tore
Master thesis
Thumbnail
Åpne
762920_FULLTEXT01.pdf (4.158Mb)
762920_ATTACHMENT01.zip (37.87Mb)
762920_COVER01.pdf (184.2Kb)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/253959
Utgivelsesdato
2014
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Institutt for datateknologi og informatikk [4899]
Sammendrag
In the later years robotics has seen a huge increase within domestic use, and have now become an affordable tool in the daily life of most people. The goal of this project was to investigate the differences between a physical and virtual robot in terms of increased content knowledge, learning motivation, and interest in science, technology, engineering and mathematics (STEM). To investigate this we conducted an experiment at Trondheim m International School (THIS), using a quasi-experimental setup with two treatment group, virtual and physical robot. The results showed that there does not exist a statistically significant difference in content knowledge gain, motivation or interest between the robotics group and the simulator group.
Utgiver
Institutt for datateknikk og informasjonsvitenskap

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit