Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorHallgren, Torbjørnnb_NO
dc.contributor.advisorSkjermo, Jonb_NO
dc.contributor.authorKjærnet, Øysteinnb_NO
dc.date.accessioned2014-12-19T13:37:00Z
dc.date.available2014-12-19T13:37:00Z
dc.date.created2011-03-10nb_NO
dc.date.issued2010nb_NO
dc.identifier402914nb_NO
dc.identifierntnudaim:5552nb_NO
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/252381
dc.description.abstractIn 2009 Odd Erik Gundersen and Jo Skjermo described a conceptual framework for animating physically based forest fires. This project expands on their ideas with a focus on how modern graphics hardware can be utilized to achieve real-time performance. A prototype demonstrating some of the concepts suggested for the framework have been implemented and tested, successfully achieving real-time frame rates on a simple animation of a burning tree.nb_NO
dc.languageengnb_NO
dc.publisherInstitutt for datateknikk og informasjonsvitenskapnb_NO
dc.subjectntnudaim:5552no_NO
dc.subjectSIF2 datateknikkno_NO
dc.subjectSpillteknologino_NO
dc.titleFramework for real-time forest fire animation: Simulating fire spread using the GPUnb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.source.pagenumber49nb_NO
dc.contributor.departmentNorges teknisk-naturvitenskapelige universitet, Fakultet for informasjonsteknologi, matematikk og elektroteknikk, Institutt for datateknikk og informasjonsvitenskapnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel