• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Fakultet for informasjonsteknologi og elektroteknikk (IE)
  • Institutt for datateknologi og informatikk
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Fakultet for informasjonsteknologi og elektroteknikk (IE)
  • Institutt for datateknologi og informatikk
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Framework for real-time forest fire animation: Simulating fire spread using the GPU

Kjærnet, Øystein
Master thesis
Thumbnail
Åpne
402914_ATTACHMENT01.zip (16.33Mb)
402914_FULLTEXT01.pdf (4.210Mb)
402914_COVER01.pdf (48.17Kb)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/252381
Utgivelsesdato
2010
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Institutt for datateknologi og informatikk [3779]
Sammendrag
In 2009 Odd Erik Gundersen and Jo Skjermo described a conceptual framework for animating physically based forest fires. This project expands on their ideas with a focus on how modern graphics hardware can be utilized to achieve real-time performance. A prototype demonstrating some of the concepts suggested for the framework have been implemented and tested, successfully achieving real-time frame rates on a simple animation of a burning tree.
Utgiver
Institutt for datateknikk og informasjonsvitenskap

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit