dc.contributor.author | Brumo, John | |
dc.contributor.author | Dahl, Thomas | |
dc.contributor.author | Fodstad, Lars August | |
dc.date.accessioned | 2017-12-19T11:53:12Z | |
dc.date.available | 2017-12-19T11:53:12Z | |
dc.date.created | 2017-12-16T09:17:48Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.citation | Norsklæreren. 2017, (4), 70-81. | nb_NO |
dc.identifier.issn | 0332-7264 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2472860 | |
dc.description.abstract | Artikkelen beskriver hva som kjennetegner profesjonalitet, og undersøker hva som kan ligge i forståelsen av en profesjonell lærer. Særlig drøftes norsklærernes utfordringer og de rammene som dagens norsklærere arbeider innenfor, med sosiologisk profesjonsteori og morsmålsdidaktisk forskning i Norden som et teoretisk grunnlag. Artikkelen peker på behovet for mer forskning på hva som kjennetegner norsklærernes profesjonalitet. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | Fagbokforlaget | nb_NO |
dc.title | Norsklærer – en egen profesjon? | nb_NO |
dc.type | Journal article | nb_NO |
dc.type | Peer reviewed | nb_NO |
dc.description.version | publishedVersion | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 70-81 | nb_NO |
dc.source.journal | Norsklæreren | nb_NO |
dc.source.issue | 4 | nb_NO |
dc.identifier.cristin | 1528320 | |
dc.description.localcode | © 2017 Publisert av Fagbokforlaget for Landslaget for norskundervisning. | nb_NO |
cristin.unitcode | 194,62,60,0 | |
cristin.unitcode | 194,67,80,0 | |
cristin.unitname | Institutt for språk og litteratur | |
cristin.unitname | Institutt for lærerutdanning | |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | original | |
cristin.qualitycode | 1 | |