Show simple item record

dc.contributor.authorBrumo, John
dc.contributor.authorDahl, Thomas
dc.contributor.authorFodstad, Lars August
dc.date.accessioned2017-12-19T11:53:12Z
dc.date.available2017-12-19T11:53:12Z
dc.date.created2017-12-16T09:17:48Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationNorsklæreren. 2017, (4), 70-81.nb_NO
dc.identifier.issn0332-7264
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2472860
dc.description.abstractArtikkelen beskriver hva som kjennetegner profesjonalitet, og undersøker hva som kan ligge i forståelsen av en profesjonell lærer. Særlig drøftes norsklærernes utfordringer og de rammene som dagens norsklærere arbeider innenfor, med sosiologisk profesjonsteori og morsmålsdidaktisk forskning i Norden som et teoretisk grunnlag. Artikkelen peker på behovet for mer forskning på hva som kjennetegner norsklærernes profesjonalitet.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherFagbokforlagetnb_NO
dc.titleNorsklærer – en egen profesjon?nb_NO
dc.typeJournal articlenb_NO
dc.typePeer reviewednb_NO
dc.description.versionpublishedVersionnb_NO
dc.source.pagenumber70-81nb_NO
dc.source.journalNorsklærerennb_NO
dc.source.issue4nb_NO
dc.identifier.cristin1528320
dc.description.localcode© 2017 Publisert av Fagbokforlaget for Landslaget for norskundervisning.nb_NO
cristin.unitcode194,62,60,0
cristin.unitcode194,67,80,0
cristin.unitnameInstitutt for språk og litteratur
cristin.unitnameInstitutt for lærerutdanning
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record