Blar i NTNU i Gjøvik på emneord "sykepleierutdanning"
Viser treff 1-11 av 11
-
Desentralisert høgskoleutdanning – en ressurs for regionene i Oppland fylke
(Høgskolen i Gjøviks rapportserie, Research report, 2009)Denne studien av desentralisert sykepleierutdanning ved Høgskolen i Gjøvik ble gjennomført i 2007-2008 på bakgrunn av samarbeidsprosjektet Prosjekt kompetansemotor i Oppland fylke. Høgskolen i Gjøvik har drevet ... -
Evaluering av samarbeidsprosjekter i sykepleierutdanningen
(Høgskolen i Gjøviks rapportserie;2/2013, Research report, 2013)I statsbudsjettet for 2006 ble det en omlegging av praksisveiledningsmidler til det som kalles «samarbeidsmidler». Midlene skulle benyttes til fellesprosjekter for å fremme samarbeid mellom høgskolene og praksisstedene. ... -
Evaluering av studentenes forberedelse til og gjennomføring av passeringstest i praktiske ferdigheter i sykepleierutdanningen - sammenligning av to modeller
(Høgskolen i Gjøviks rapportserie;04/2015, Research report, 2015)Hensikten med studien var å sammenligne to studentgruppers erfaring av deres forberedelse til og gjennomføring av passeringstest i relasjon til anvendt tid og tidspunkt for trening. Videre var hensikten å beskrive hvilke ... -
Forskningsbasert undervisning i bachelorutdanningen i sykepleie
(Høgskolen i Gjøviks rapportserie, Research report, 2009)I denne rapporten presenteres arbeidet med et utviklingsprosjekt i bachelor- utdanningen i sykepleie ved Høgskolen i Gjøvik, der målsettingen var å videreutvikle forskningens tilknytning til undervisningen. Hensikten med ... -
Forståelse og ferdigheter innenfor kunnskapsbasert praksis hos sykepleiere og sykepleierstudenter i praksisfeltet: granskning av fagprosedyrer
(Høgskolen i Gjøviks rapportserie;4/2012, Research report, 2012)Utdanningskvalitet og styrking av praksisundervisningen er av stor betydning. Etter flere endringer både i høgskolesektoren og helsetjenesten, stilte kunnskapsdepartementet prosjektmidler til disposisjon for samarbeidsprosjekter ... -
Læresituasjoner i pleie- og omsorgstjenesten i kommunen: Studentevaluering
(Høgskolen i Gjøviks rapportserie, Research report, 2006)Denne rapporten er basert på studentevalueringer fra Prosjekt ”Læresituasjoner i pleie og omsorgstjenesten i kommunen.” Dette var et delprosjekt under ”Geriatri fra 1 til 3” som hadde til hensikt å fokusere på geriatri ... -
Studenttett post med fokus på kunnskapsbasert praksis: Videreutvikling av modellen «Studenttett post»
(Høgskolen i Gjøviks rapportserie, Research report, 2010)Utdanningskvalitet og styrking av praksisundervisningen er av stor betydning. Etter flere endringer både i høgskolesektoren og helsetjenesten, stilte departementet prosjektmidler til disposisjon for samarbeidsprosjekter ... -
Styrking av praksisundervisning og konkretisering av læresituasjoner
(Høgskolen i Gjøviks rapportserie, Research report, 2008)Samarbeidsprosjekt mellom Høgskolen i Gjøvik, seksjon sykepleie og Søndre Land kommune, hjemmesykepleien. Målet for prosjektet var å lage en veileder som tilfredsstiller kravene gitt i fagplan fra høgskolen i Gjøvik, ... -
Utvikling av metoder for bedre veiledning til studenter – samarbeidsprosjekt mellom alderspsykiatrisk avdeling og høgskolen
(Høgskolen i Gjøviks rapportserie, Research report, 2010)Rapporten beskriver samarbeidsprosjektet mellom alderspsykiatrisk avdeling, Sykehuset ‐Innlandet, Reinsvoll og Høgskolen i Gjøvik. Prosjektet pågikk i tidsperioden fra første august 2007 til femtende juni 2008. Hensikten ... -
Utvikling av veiledningsmodell for praksisstudier i sykehjem
(Høgskolen i Gjøviks rapportserie, Research report, 2008)Bachelorstudiet i sykepleie ved Høgskolen i Gjøvik omfatter 21 uker veiledet praksis i kommunehelsetjenesten, fordelt på første og tredje studieenhet. I tillegg tar enkelte kommuner i mot studenter i psykiatrisk praksis i ... -
Videreutdanning i aldring og eldreomsorg, Høgskolen i Gjøvik 1989-2000 : en evaluering av praksisrelevans og kartlegging av kunnskapsbehov
(Høgskolen i Gjøviks rapportserie, Research report, 2001)Høgskolen i Gjøvik, avdeling for helsefag har gitt 20 vekttall videreutdanning i eldreomsorg siden 1989. De første årene var utdanningen sykepleiespesifikk, etter hvert ble tilbudet tverrfaglig, og et 10 vekttall tverrfaglig ...