Studenttett post med fokus på kunnskapsbasert praksis: Videreutvikling av modellen «Studenttett post»
Research report
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/144266Utgivelsesdato
2010Metadata
Vis full innførselSamlinger
- NTNU i Gjøvik [208]
Sammendrag
Utdanningskvalitet og styrking av praksisundervisningen er av stor betydning. Etter flere endringer både i høgskolesektoren og helsetjenesten, stilte departementet prosjektmidler til disposisjon for samarbeidsprosjekter mellom praksisarenaene og sykepleierutdanningen. Prosjektet fikk midler fra disse og er et samarbeidsprosjekt mellom Høgskolen i Gjøvik, seksjon for sykepleie og Sykehuset Innlandet, Lillehammer, ortopedisk avdeling. Hensikten var å innføre Alternativ praksismodell i avdelingen. Parallelt har prosjektet hatt fokus på integrering av modellen Kunnskapsbasert praksis i studentenes praksisstudier. Prosjektgruppen har bestått av: Ingrid Fonstad Kleiven og Sigrun Jøndal, Seksjon for sykepleie, Høgskolen i Gjøvikog Liv Marit Snilsberg, Sykehuset Innlandet HF, ortopedisk avdeling, Lillehammer. Veileder: 1. Amanuensis Geir Berg Høgskolen i Gjøvik
Serie
Høgskolen i Gjøviks rapportserie2010:1