Blar i NTNU i Gjøvik på emneord "VDP::Social science: 200::Education: 280::Subject didactics: 283"
Viser treff 1-16 av 16
-
Desentralisert høgskoleutdanning – en ressurs for regionene i Oppland fylke
(Høgskolen i Gjøviks rapportserie, Research report, 2009)Denne studien av desentralisert sykepleierutdanning ved Høgskolen i Gjøvik ble gjennomført i 2007-2008 på bakgrunn av samarbeidsprosjektet Prosjekt kompetansemotor i Oppland fylke. Høgskolen i Gjøvik har drevet ... -
Fagutviklingsprosjekt mellom hjemmetjenesten i Hedalen og Høgskolen i Gjøvik
(Høgskolen i Gjøviks notatserien;2010:02, Research report, 2010)Dette har vært et fagutviklingssamarbeid med hjemmetjenesten i Hedalen og Høgskolen i Gjøvik for å få et tettere samarbeid mellom praksisfeltet og utdanningsinstitusjonen. Hensikten var at det skulle bidra til bedre kvalitet ... -
Fleksibel utdanning i energi og miljø: sluttrapport
(Høgskolen i Gjøviks rapportserie, Research report, 2006)Kurset er utviklet for distribusjon gjennom læringsplattformen ”ClassFronter”. I tillegg er det produsert et eget nettkurs (såkalt ”stand alone” – kurs). Kurset har vært gjennomført en gang (våren 2006) med totalt 19 ... -
Forskningsbasert undervisning i bachelorutdanningen i sykepleie
(Høgskolen i Gjøviks rapportserie, Research report, 2009)I denne rapporten presenteres arbeidet med et utviklingsprosjekt i bachelor- utdanningen i sykepleie ved Høgskolen i Gjøvik, der målsettingen var å videreutvikle forskningens tilknytning til undervisningen. Hensikten med ... -
Fra monolog til dialog. Utvikling og utprøving av en nettforelesning med dialog.
(Høgskolen i Gjøviks rapportserie, Research report, 2008)Denne utviklingsoppgaven har befattet seg med følgende problemstilling: hvordan kan man integrere dialog i en nettforelesning på en måte som både ivaretar hensynet til forelesers tidsbruk og studentenes læringsutbytte? Med ... -
Kunnskapsbasert praksis som fokus i studentveiledningen i psykiatrien. Del 1
(Høgskolen i Gjøviks rapportserie;2010:07, Research report, 2010)I en konkretisering av søknadsfokus for søknad om midler til samarbeidsprosjektene 2009 utarbeidet av dekan ved Høgskolen i Gjøvik spesifiseres bl.a. noen grunnleggende krav til bruken av midlene: ”Det skal være et ... -
Legemiddelhåndtering og sykepleierstudenter - en beskrivelse av sykepleieres veiledning i praksis
(Høgskolen i Gjøviks rapportserie, Research report, 2009)Prosjektet er et samarbeid mellom høgskole og praksissteder 2007-2008. Foreliggende rapport er del av hovedprosjektet og representerer første fokusgruppeintervju. Hensikten var å beskrive hva og hvordan sykepleiere veileder ... -
«LærING» - Erfaringer fra fleksibel ingeniørutdanning ved HiG
(Høgskolen i Gjøviks rapportserie, Research report, 2010) -
Når rollene blir mange : voksne fjernstudenter i høyere utdanning
(Høgskolen i Gjøviks rapportserie, Research report, 2001)Fagartikkelen tar for seg utfordringer høyere utdanning står overfor når nye målgrupper trekkes mot høyere utdanning. Behov for fleksible studieopplegg, alternativ metodikk og muligheten for å integrere utdanningen i ... -
"Stemningsrapport": fleksible studier ved Høgskolen i Gjøvik
(Høgskolen i Gjøviks notatserie;2010:01, Research report, 2010)TØL har erfaring med fleksibilisering av fag og studium siden 2000 med Byggesakskolen og Byggeskikk sammen med Universell utforming og kurs innen bank og finans fra 2004. Dette, i tillegg til fellesprosjektet for hele ... -
Studenttett post med fokus på kunnskapsbasert praksis: Videreutvikling av modellen «Studenttett post»
(Høgskolen i Gjøviks rapportserie, Research report, 2010)Utdanningskvalitet og styrking av praksisundervisningen er av stor betydning. Etter flere endringer både i høgskolesektoren og helsetjenesten, stilte departementet prosjektmidler til disposisjon for samarbeidsprosjekter ... -
Styrking av praksisundervisning og konkretisering av læresituasjoner
(Høgskolen i Gjøviks rapportserie, Research report, 2008)Samarbeidsprosjekt mellom Høgskolen i Gjøvik, seksjon sykepleie og Søndre Land kommune, hjemmesykepleien. Målet for prosjektet var å lage en veileder som tilfredsstiller kravene gitt i fagplan fra høgskolen i Gjøvik, ... -
Tilgang til digitale læringsobjekter for campusstudenter – har det ført til bedre eksamensresultater?
(Høgskolen i Gjøviks rapportserie;2011:02, Research report, 2011)Høgskolen i Gjøvik, Avdeling for teknologi, Økonomi og Ledelse, har et fagmiljø som i flere år har jobbet aktivt med fleksibel utdanning. Spesielt siden oppstarten av fleksibel ingeniørutdanning i 2008, har det vært produsert ... -
Utvikling av metoder for bedre veiledning til studenter – samarbeidsprosjekt mellom alderspsykiatrisk avdeling og høgskolen
(Høgskolen i Gjøviks rapportserie, Research report, 2010)Rapporten beskriver samarbeidsprosjektet mellom alderspsykiatrisk avdeling, Sykehuset ‐Innlandet, Reinsvoll og Høgskolen i Gjøvik. Prosjektet pågikk i tidsperioden fra første august 2007 til femtende juni 2008. Hensikten ... -
Utvikling av veiledningsmodell for praksisstudier i sykehjem
(Høgskolen i Gjøviks rapportserie, Research report, 2008)Bachelorstudiet i sykepleie ved Høgskolen i Gjøvik omfatter 21 uker veiledet praksis i kommunehelsetjenesten, fordelt på første og tredje studieenhet. I tillegg tar enkelte kommuner i mot studenter i psykiatrisk praksis i ... -
Videreføring av SVIP-modellen i sykehjem i Gjøvik kommune
(Høgskolen i Gjøviks rapportserie;2010:08, Research report, 2010)Prosjektet er gjennomført som et samarbeidsprosjekt mellom Gjøvik kommune VO Helse og Omsorg og Høgskolen i Gjøvik, Seksjon for sykepleie. Haugtun omsorgssenter, Undervisningssykehjemmet i Oppland har hatt det organisatoriske ...