• Desentralisert høgskoleutdanning – en ressurs for regionene i Oppland fylke 

      Rognstad, Gunn (Høgskolen i Gjøviks rapportserie, Research report, 2009)
      Denne studien av desentralisert sykepleierutdanning ved Høgskolen i Gjøvik ble gjennomført i 2007-2008 på bakgrunn av samarbeidsprosjektet Prosjekt kompetansemotor i Oppland fylke. Høgskolen i Gjøvik har drevet ...
    • Fagutviklingsprosjekt mellom hjemmetjenesten i Hedalen og Høgskolen i Gjøvik 

      de Groot, Pieta J. A. (Høgskolen i Gjøviks notatserien;2010:02, Research report, 2010)
      Dette har vært et fagutviklingssamarbeid med hjemmetjenesten i Hedalen og Høgskolen i Gjøvik for å få et tettere samarbeid mellom praksisfeltet og utdanningsinstitusjonen. Hensikten var at det skulle bidra til bedre kvalitet ...
    • Fleksibel utdanning i energi og miljø: sluttrapport 

      Johansen, Fred (Høgskolen i Gjøviks rapportserie, Research report, 2006)
      Kurset er utviklet for distribusjon gjennom læringsplattformen ”ClassFronter”. I tillegg er det produsert et eget nettkurs (såkalt ”stand alone” – kurs). Kurset har vært gjennomført en gang (våren 2006) med totalt 19 ...
    • Forskningsbasert undervisning i bachelorutdanningen i sykepleie 

      Berg, Geir V.; Hedelin, Birgitta; Johansson, Inger S.; Wangensteen, Sigrid; Østlie, Ingrid Landgraff (Høgskolen i Gjøviks rapportserie, Research report, 2009)
      I denne rapporten presenteres arbeidet med et utviklingsprosjekt i bachelor- utdanningen i sykepleie ved Høgskolen i Gjøvik, der målsettingen var å videreutvikle forskningens tilknytning til undervisningen. Hensikten med ...
    • Fra monolog til dialog. Utvikling og utprøving av en nettforelesning med dialog. 

      Folkestad, Tor Arne; Haug, Hanne Elise; Kristiansen, Hans W.; Stadheim, Astrid (Høgskolen i Gjøviks rapportserie, Research report, 2008)
      Denne utviklingsoppgaven har befattet seg med følgende problemstilling: hvordan kan man integrere dialog i en nettforelesning på en måte som både ivaretar hensynet til forelesers tidsbruk og studentenes læringsutbytte? Med ...
    • Kunnskapsbasert praksis som fokus i studentveiledningen i psykiatrien. Del 1 

      Ulvestad, Ingunn; Smedhaugen, Ida; Paulseth, Vegard; Sommerstad, Morten; Stjern, Torill; Hedelin, Birgitta (Høgskolen i Gjøviks rapportserie;2010:07, Research report, 2010)
      I en konkretisering av søknadsfokus for søknad om midler til samarbeidsprosjektene 2009 utarbeidet av dekan ved Høgskolen i Gjøvik spesifiseres bl.a. noen grunnleggende krav til bruken av midlene: ”Det skal være et ...
    • Legemiddelhåndtering og sykepleierstudenter - en beskrivelse av sykepleieres veiledning i praksis 

      Simonsen, Siri Gunn; Johansson, Inger Signe (Høgskolen i Gjøviks rapportserie, Research report, 2009)
      Prosjektet er et samarbeid mellom høgskole og praksissteder 2007-2008. Foreliggende rapport er del av hovedprosjektet og representerer første fokusgruppeintervju. Hensikten var å beskrive hva og hvordan sykepleiere veileder ...
    • «LærING» - Erfaringer fra fleksibel ingeniørutdanning ved HiG 

      Johansen, Fred; Stadheim, Astrid; Tvenge, Nina (Høgskolen i Gjøviks rapportserie, Research report, 2010)
    • Når rollene blir mange : voksne fjernstudenter i høyere utdanning 

      Rognstad, Gunn (Høgskolen i Gjøviks rapportserie, Research report, 2001)
      Fagartikkelen tar for seg utfordringer høyere utdanning står overfor når nye målgrupper trekkes mot høyere utdanning. Behov for fleksible studieopplegg, alternativ metodikk og muligheten for å integrere utdanningen i ...
    • "Stemningsrapport": fleksible studier ved Høgskolen i Gjøvik 

      Tvenge, Nina; Johansen, Fred; Stadheim, Astrid (Høgskolen i Gjøviks notatserie;2010:01, Research report, 2010)
      TØL har erfaring med fleksibilisering av fag og studium siden 2000 med Byggesakskolen og Byggeskikk sammen med Universell utforming og kurs innen bank og finans fra 2004. Dette, i tillegg til fellesprosjektet for hele ...
    • Studenttett post med fokus på kunnskapsbasert praksis: Videreutvikling av modellen «Studenttett post» 

      Kleiven, Ingrid Fonstad; Jøndal, Sigrun; Snilsberg, Liv Marit (Høgskolen i Gjøviks rapportserie, Research report, 2010)
      Utdanningskvalitet og styrking av praksisundervisningen er av stor betydning. Etter flere endringer både i høgskolesektoren og helsetjenesten, stilte departementet prosjektmidler til disposisjon for samarbeidsprosjekter ...
    • Styrking av praksisundervisning og konkretisering av læresituasjoner 

      Engelien, Ragna Ingeborg; Lundberg, Marianne Ege (Høgskolen i Gjøviks rapportserie, Research report, 2008)
      Samarbeidsprosjekt mellom Høgskolen i Gjøvik, seksjon sykepleie og Søndre Land kommune, hjemmesykepleien. Målet for prosjektet var å lage en veileder som tilfredsstiller kravene gitt i fagplan fra høgskolen i Gjøvik, ...
    • Tilgang til digitale læringsobjekter for campusstudenter – har det ført til bedre eksamensresultater? 

      Stadheim, Astrid (Høgskolen i Gjøviks rapportserie;2011:02, Research report, 2011)
      Høgskolen i Gjøvik, Avdeling for teknologi, Økonomi og Ledelse, har et fagmiljø som i flere år har jobbet aktivt med fleksibel utdanning. Spesielt siden oppstarten av fleksibel ingeniørutdanning i 2008, har det vært produsert ...
    • Utvikling av metoder for bedre veiledning til studenter – samarbeidsprosjekt mellom alderspsykiatrisk avdeling og høgskolen 

      Kirkbakk, Kari; Rudsar, Anna; Hedelin, Birgitta (Høgskolen i Gjøviks rapportserie, Research report, 2010)
      Rapporten beskriver samarbeidsprosjektet mellom alderspsykiatrisk avdeling, Sykehuset ‐Innlandet, Reinsvoll og Høgskolen i Gjøvik. Prosjektet pågikk i tidsperioden fra første august 2007 til femtende juni 2008. Hensikten ...
    • Utvikling av veiledningsmodell for praksisstudier i sykehjem 

      Arvidsson, Barbro; Bogsti, Wenche Bergseth; Engelien, Ragna Ingeborg; Moen, Øyfrid Larsen; Nordhagen, Siv Sønsteby; Solvik, Elisabeth; Struksnes, Solveig (Høgskolen i Gjøviks rapportserie, Research report, 2008)
      Bachelorstudiet i sykepleie ved Høgskolen i Gjøvik omfatter 21 uker veiledet praksis i kommunehelsetjenesten, fordelt på første og tredje studieenhet. I tillegg tar enkelte kommuner i mot studenter i psykiatrisk praksis i ...
    • Videreføring av SVIP-modellen i sykehjem i Gjøvik kommune 

      Rosenvinge, Elisabeth; Haugen, Kristin; Nordhagen, Siv Sønsteby; Arvidsson, Barbro (Høgskolen i Gjøviks rapportserie;2010:08, Research report, 2010)
      Prosjektet er gjennomført som et samarbeidsprosjekt mellom Gjøvik kommune VO Helse og Omsorg og Høgskolen i Gjøvik, Seksjon for sykepleie. Haugtun omsorgssenter, Undervisningssykehjemmet i Oppland har hatt det organisatoriske ...