• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Øvrige samlinger
  • NTNU i Gjøvik
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Øvrige samlinger
  • NTNU i Gjøvik
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

"Stemningsrapport": fleksible studier ved Høgskolen i Gjøvik

Tvenge, Nina; Johansen, Fred; Stadheim, Astrid
Research report
Thumbnail
Åpne
sammensatt_notat_fulltekst_01_2010.pdf (197.2Kb)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/144160
Utgivelsesdato
2010
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • NTNU i Gjøvik [208]
Sammendrag
TØL har erfaring med fleksibilisering av fag og studium siden 2000 med Byggesakskolen og Byggeskikk sammen med Universell utforming og kurs innen bank og finans fra 2004. Dette, i tillegg til fellesprosjektet for hele avdelingen, den fleksible ingeniørdanningen for elektro, IDT og bygg, som startet høsten 2008, har initiert flere fleksible emner og hel‐ og halvårsstudium frå høsten 2009.

Med bakgrunn i TØL’s egne erfaringer og HiG’s strategiske plan vedrørende fleksible studier, og gjennom den en målsetting om å nå flere studenter, ønsket vi å gjennomføre en kortfattet stemningsrapport blant lærere som hadde undervist minimum 5 studiepoeng i et fleksibelt emne det siste året. Vi snakket med lærere på studiene fleksibel ingeniørudanning (TØL) og mastere i informajonssikkerhet og medieteknologi (IMT). Formålet med intervjurunden var å se på tre hovedområder; betydning for egen lærergjerning, effekt av eventuell endring i undervisningsmetoder og hvilke konsekvenser lærerne mener organisasjonen HiG står overfor.

Respondentene måtte gjennom det siste året ha benyttet seg av teknologistøttet læring, dvs. benyttet seg av ett eller flere digitale verktøy, innen områdene planlegging, innholdsproduksjon, samarbeidslæring og veiledning. Det ble sendt ut en intervjuguide til elleve lærere, alle ble fulgt opp med samtale gjennomført av én person. Responsgruppa besto av ti menn og én kvinne, fordelt aldersmessig slik: én i alderen 30‐40, åtte 40‐50 år, to 50‐60 år. Alle beskrev seg selv som middels til avanserte brukere av teknologi.
Serie
Høgskolen i Gjøviks notatserie;2010:01

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit