• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Øvrige samlinger
  • NTNU i Gjøvik
  • View Item
  •   Home
  • Øvrige samlinger
  • NTNU i Gjøvik
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Når rollene blir mange : voksne fjernstudenter i høyere utdanning

Rognstad, Gunn
Research report
Thumbnail
View/Open
rapport7_01.pdf (53.36Kb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/144212
Date
2001
Metadata
Show full item record
Collections
  • NTNU i Gjøvik [208]
Abstract
Fagartikkelen tar for seg utfordringer høyere utdanning står overfor når nye målgrupper

trekkes mot høyere utdanning. Behov for fleksible studieopplegg, alternativ metodikk og

muligheten for å integrere utdanningen i dagliglivet medfører et krav om endringsvilje i

utdanningsinstitusjonene. Politisk vilje og statlige føringer for å sette studenten i sentrum må

følges av endrede studieopplegg og vilje til nye pedagogiske diskusjoner omkring metodikk

og organisering av høyere utdanning. Tradisjonell formidlingspedagogikk bør erstattes av mer

studentaktive læringsmetoder og en konstruktivistisk læringsteori blir mer framtredende. Den

trippelarbeidende fjernstudent besitter mange roller og studentenes studentrolle er bare en av

mange delidentiteter som skal ha plass i dagliglivet. Prosjekt ”livslang læring” og ”lik rett til

utdanning” lar seg ikke realisere uten utdanningsinstitusjonenes evne til å imøtekomme også

de ”nye” studentenes behov.
Series
Høgskolen i Gjøviks rapportserie
2001:7

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit