• Bacheloroppgave 

      Kvalheim, Sunniva; Naalsund, Rikke (Bachelor thesis, 2020)
      Hensikten med oppgaven er å besvare problemstillingen: Hvordan kan Instagram påvirke kjøpsatferden til Nelly.coms kunder? Oppgaven tar utgangspunkt i teori om planlagt atferd av Icek Ajzen. Dette rammeverket ble tatt i ...
    • Bacheloroppgave Dressmann 

      Kandidat: 10013 (Bachelor thesis, 2019)
      Hensikten med oppgaven er å avklare om Dressmann fremdeles vil være et av Nordens største motekjeder for herrer om fem år. For å beskrive hvorledes Dressmann kan fortsette å være et av de ledende tekstilaktørene, var en ...
    • Balanced Scorecard and Hoshin Kanri: Why and how they might be used together 

      Korsen, Eirik Bådsvik Hamre (Chapter; Peer reviewed, 2019)
      Aligning day-to-day operations with the company’s long-term strategy is a challenging managerial task. This paper explores how Hoshin Kanri (HK), from Total Quality Management, can complement the Balanced Scorecard (BSC), ...
    • Banklojalitet blant studenter : en empirisk undersøkelse av studenter ved Høgskolen i Ålesund 

      Grytten, Magnus Eriksen (Master thesis, 2015)
      I denne masterutredningen har jeg undersøkt hva som påvirker studentenes forhold til banklojalitet ved Høgskolen i Ålesund. Det teoretiske rammeverket er inspirert av Johnson et al., (2001) hvor kundelojalitet er den ...
    • Barriers to Open Banking - Case Nordea Abp 

      Haapanen, Janina (Master thesis, 2022)
      I løpet av de siste årene har banknæringen vært gjennom kontinuerlig transformasjon. Digitalisering, nye reguleringer og skjerpet konkurranse preger finanssektoren og nye aktører, som fintechs, har kommet inn i bransjen. ...
    • Benchmarking with macroeconomic uncertainty 

      Adewale, Richard (Master thesis, 2015)
    • Betre digital kundestøtte? La kundane hjelpe kvarandre! 

      Sivertstøl, Njål (Chapter, 2021)
      Dette kapittelet gjev ny innsikt i nettsamfunn for kundestøtte, der kundar kan stille spørsmål og få hjelp av andre kundar. Fordelane for selskapet er mange, som høgare lojalitet, reduserte kostnader, meir sal og fleire ...
    • Between Two Worlds - Identification of Perception Gap between Customer and Veterinarian 

      Brastad, Vicky-Lynn Spencer (Master thesis, 2022)
      Denne forskningen er den første utførte forskningen på persepsjonsgapet mellom kundenes forventninger og veterinærtjenester i Norge. Gjennom dybdeintervjuer med både kunder og praktiserende smådyrveterinærer i Norge, er ...
    • Biometrics used in FinTech A Technology Acceptance study among Norwegian consumers 

      Myklebust, Birte; Stette, Emilie Bjerkelund (Master thesis, 2020)
      Sammendrag Formål - Hensikten med denne studien er å validere den foreslåtte biometrisk teknologiske akseptmodellen av Kanak and Sogukpinar (2017) og å styrke modellen ved å legge til eksterne faktorer og utforske effekten ...
    • Blockchain and Incumbent Manufacturing Value Chains Applicability and Adoption Use case: Ekornes, Norway 

      Loutfi, Ahmad Amine (Master thesis, 2018)
      Technology innovations are one of the most fundamental forces shaping today’s increasingly digitized economy. This study focuses on blockchain, as an instance of radically disruptive innovations, and its impact on incumbent ...
    • Boble : en selskapsleverandør 

      Oterhals, Tonje Beate Blindheim; Synnes, Linda Kristin (Bachelor thesis, 2015)
      I denne oppgaven valgte vi å undersøke markedet Giske kommune, og behovet for en selskapsleverandør for barn. Vi bestemte oss tidlig for å utforme en spørreundersøkelse som skulle hjelpe oss med å belyse vår valgte ...
    • Bootstrapped Nonlinear Impulse-Response Analysis: The FTSE100 (UK) and the NDX100 (US) Indices 2012-2021 

      Solibakke, Per Bjarte (Peer reviewed; Journal article, 2021)
      This paper presents bootstrapped nonlinear impulse response function analyses for general step ahead mean and volatility densities. From strictly (ergodic and) stationary series and BIC optimal non-linear model coefficients ...
    • Brand architecture strategy, does it matter in business-to-business contexts? A study of the Norwegian office coffee industry. 

      Schwanen, Auriane (Master thesis, 2016)
      The amount of researches conducted on branding in the business-to-business field across all industries is significantly less numerous than the amount of researchers aiming at understanding the concept of branding in the ...
    • Breaking the uncertainty barrier in social commerce: the relevance of seller and customer-based signals 

      Glavee-Geo, Richard; Kanani, Renger (Peer reviewed; Journal article, 2021)
      Even though the problem of uncertainty in online business is widely discussed, there is still limited knowledge of the mechanisms used by social commerce customers to reduce uncertainty perception. Therefore, this study ...
    • Bruken av styringsverktøy blant kommuner i Møre og Romsdal 

      Flaten, Therese (Master thesis, 2017)
      Økonomistyringen i offentlig sektor har i lang tid blitt kritisert fra flere hold. I løpet av de siste tretti årene har man derfor sett en rekke endringsprosesser i tråd med New Public Management litteratur, hvor fellesnevneren ...
    • Brunstad AS Entering the French Market. 

      Solevåg, Kristine Mjelde (Master thesis, 2016)
      International marketing has become an important part of businesses around the world. There are several different entry strategies available, and a number of factors must be considered to be able to choose the right strategy ...
    • Building brand awareness for products with low purchase frequency 

      Bøe, Kenneth; Bjørnstad, Tord Røise (Master thesis, 2014)
      The importance of marketing and information flow is growing every year, and in increasingly competitive markets, it is more important than ever for brands to be present in the customers mind in the purchase decision. ...
    • Building chain loyalty in grocery retailing by means of loyalty programs – A study of ‘the Norwegian case’ 

      Nesset, Erik; Bergem, Ola; Nervik, Bjørn; Schiøll Sørlie, Even; Helgesen, Øyvind (Peer reviewed; Journal article, 2021)
      The aim of the paper is to analyze chain loyalty effects of customers' perceived value of loyalty programs in grocery retailing. It contributes to filling a gap in the literature, as there has been little earlier focus on ...
    • Building Decision Support Systems for Sustainable Transitions. 

      Aspen, Dina Margrethe; Hellevik, Christina Carrozzo (Chapter, 2023)
      Developing decision support systems for sustainable transitions at the societal level is a complex undertaking due to the high number of stakeholders involved, the urgency of problems that needs to be addressed, and the ...
    • Building strong brands – does it matter? 

      Aure, Kristin Gaaseide; Nervik, Kristine Dybvik (Master thesis, 2014)
      Brand equity has proven, through several decades of research, to be a primary source of competitive advantage and future earnings (Yoo & Donthu, 2001). Building strong brands has therefore become a priority for many ...