Blar i Institutt for internasjonal forretningsdrift på emneord "Brand awareness"
Viser treff 1-8 av 8
-
Brand architecture strategy, does it matter in business-to-business contexts? A study of the Norwegian office coffee industry.
(Master thesis, 2016)The amount of researches conducted on branding in the business-to-business field across all industries is significantly less numerous than the amount of researchers aiming at understanding the concept of branding in the ... -
Building brand awareness for products with low purchase frequency
(Master thesis, 2014)The importance of marketing and information flow is growing every year, and in increasingly competitive markets, it is more important than ever for brands to be present in the customers mind in the purchase decision. ... -
Building strong brands – does it matter?
(Master thesis, 2014)Brand equity has proven, through several decades of research, to be a primary source of competitive advantage and future earnings (Yoo & Donthu, 2001). Building strong brands has therefore become a priority for many ... -
Faktorer som påvirker valg av barnevogner : en komparativ studie av barnevognsforbrukere på det norske markedet
(Bachelor thesis, 2015)I denne bacheloroppgaven har vi gjennomført en spørreundersøkelse for å analysere faktorer som er viktige når det gjelder kjøp av barnevogner. Vi har tatt for oss forbrukere av Stokkevogner, samt forbrukere av andre ... -
Moderating factors of the country image effect on product evaluation
(Bachelor thesis, 2015)Objective: In this study, our objective is investigate how product involvement and product familiarity moderate the effect of country image on product evaluation, as well as if and how a positive or a negative country image ... -
Norsk laks i Singapore
(Bachelor thesis, 2015)Et dagsaktuelt tema i Norge er hva vi skal leve av etter oljen tar slutt, og hvilke andre verdier nasjonen innehar. I denne sammenheng baserer oppgaven seg på en av Norges sterkeste merkevarer – nemlig laksen, også kjent ... -
Product Knowledge, Product Quality and Country-of-Origin effects on Purchase Intention of Personal Computers: A survey of Aalesund University College Students
(Master thesis, 2014)Purpose: Today’s turbulent and very competitive international marketing environment which is further characterized by changing customer needs especially for quality products; competitive pricing; good product attributes ... -
Rekruttering ved bruk av sosiale medier og kommunikasjon på digitale plattformer
(Master thesis, 2015)Denne masterutredningen tar for seg hvordan bedrifter i den maritime industrien i Møre og Romsdal benytter seg av sosiale medier og kommunikasjon på digitale plattformer når de rekrutterer. De tradisjonelle rekrutteringskanalene ...