Blar i Institutt for internasjonal forretningsdrift på tittel
Viser treff 195-214 av 460
-
How to Create Customer Loyalty in the New Era of Open Banking and PSD2: A Case Study of Sparebanken Møre
(Master thesis, 2018)The purpose of this thesis is to investigate how banks can create customer loyalty in the new market context of Open Banking and PSD2. Open Banking and PSD2 bring some fundamental changes to the industry, increasing ... -
How to increase the sales of Norwegian salmon fish in Chinese market from supply chain perspectives
(Master thesis, 2015)This whole paper has been discussed the current market consumption of Norwegian salmon in China and the solutions towards the owes, as well as outlook for the further market expansion from supply chain and logistic ... -
Human side of digitalization: A study of organizational structure, leader and employee competencies, and work-life balance
(Working paper series;, Research report, 2019) -
HVA DRIVER FORBRUKERNES ETTERSPØRSEL ETTER TESLA?
(Bachelor thesis, 2020)Formålet med denne oppgaven var å undersøke og kartlegge hvilke faktorer som driver forbrukernes etterspørsel etter Tesla i det norske elbilmarkedet. Noe som vekker refleksjoner og spørsmål om hvilke holdninger og assosiasjoner ... -
Hva påvirker forbrukernes prissensitivitet på det stadig prisøkende smarttelefonmarkedet?
(Bachelor thesis, 2019)I denne oppgaven skal vi se på hvordan prissensitivitet påvirkes på det norske smarttelefonmarkedet. Smarttelefoner er noe som er blitt utrolig viktig for det moderne norske samfunn, både for tilgjengelighet, arbeid, og ... -
Hva påvirker kunders handlingsintensjon ved kjøp av røkt fisk? En kvantitativ studie
(Bachelor thesis, 2024)Sammendrag Norsk fisk er populært i flere deler av verden og er en viktig eksportvare for Norge. En rapport fra McKinsey i 2022 trekker frem havbruksnæringen som en av næringene vi skal leve av etter oljen (NRK, 2022). ... -
Hva skal til for å gjøre hvitfisknæringen mer miljømessig bærekraftig i fremtiden?
(Bachelor thesis, 2017)I denne oppgaven har vi fokusert på bærekraftig drift i hvitfisknæringen, nærmere bestemt den miljømessige delen av bærekraft. Problemstillingen vår lyder som følgende: Hva skal til for å gjøre hvitfisknæringen mer ... -
Hvilke faktorer påvirker en forbrukers intensjon til å handle på nett?
(Bachelor thesis, 2020)Oppgaven har som hensikt å svare på vår problemstilling: «Hvilke faktorer påvirker en forbrukers intensjon til å handle på nett?» Det teoretiske utgangspunktet for denne oppgaven er teorien om planlagt atferd som ble ... -
Hvilke faktorer påvirker nordmenns intensjon om kjøp av laks og konsum av sashimi?
(Bachelor thesis, 2024)Historisk sett har Norge vært en sjømatnasjon hvor sjømat har vært en stor del av den norske matkulturen. Nordmenn ligger i verdenstoppen i konsum av laks per innbygger med et gjennomsnitt på 5,7 kilo per person. Likevel ... -
Hvilke faktorer påvirker unges spareatferd i Ålesund?
(Bachelor thesis, 2022)I denne oppgaven skal jeg se nærmere på faktorer som påvirker spareatferden til unge i Ålesund mellom 18 og 30 år. I oppgaven er det kartlagt de vanligste sparemetodene og trender for denne aldersgruppen samt foretatt ... -
‘’Hvordan bruke sosiale medier til å promotere Sibelias varemerke til målgruppen 18-28 år?‘’
(Bachelor thesis, 2021)I denne bacheloroppgaven har vi undersøkt ‘’Hvordan bruke sosiale medier til å promotere Sibelias varemerke til målgruppen 18-28 år?‘’. Det ble anvendt kvantitativ undersøkelse med en spørreundersøkelse som ble lagt ut på ... -
Hvordan har "bestevenn"-avtalen og "Æ"-applikasjonen til Rema 1000 påvirket omdømmet deres?
(Bachelor thesis, 2020)Etter flere år med en jevnt økende omsetning for Rema 1000, sank den i 2017 med flere milliarder. Mot slutten av 2016 settes «bestevenn»-avtalen i gang, og mye tyder på at dette ble negativt mottatt i samfunnet. Det blir ... -
Hvordan har en pandemi påvirket en av Norges viktigste merkevarer?
(Bachelor thesis, 2021)Utbruddet av Covid-19 har forårsaket den mest utfordrende forstyrrelsen på global økonomi siden det forrige århundret. Sentralt står en svekket turisme og cruiseskipindustri. Den norske Hurtigruten havnet forrige sommer i ... -
Hvordan kan Fiolen styrke salgsgrunnlaget i bedriften gjennom sin nettbutikk?
(Bachelor thesis, 2021)Netthandelen er i kontinuerlig vekst og handlemønsteret til forbrukerne er stadig i endring. Fiolen er en gave- og interiørbutikk i Stryn, som har drevet fysisk butikk siden 1989. I februar 2021 ble det i tillegg lansert ... -
Hvordan kan Mestergull Moagård forbedre sin tilstedeværelse i sosiale medier?
(Bachelor thesis, 2023)Sosiale medier har i de siste årene skutt fart innad i den digitale markedsføringen for flere bedrifter, dette gjelder også for Mestergull Moagaard. Bedrifter slår til på sjansen til å møte forbrukere på ulike plattformer ... -
Hvordan kan Panto posisjonere seg på det norske markedet for studenter mellom 18 og 30 år?
(Bachelor thesis, 2020)Sammendrag Posisjonering er en sentral del av all markedsføring, og handler om å plassere et produkt eller merke i en målgruppes bevissthet. I denne oppgaven har vi forsøkt å finne ut hvordan en nyetablert bedrift som ... -
Hvordan kan Slettvoll skape en tilfredsstillende og optimal kundereise gjennom utvikling av nettbutikk?
(Bachelor thesis, 2021)I startfasen av bacheloroppgaven hadde vi et ønske om å belyse et berøringspunkt i kundereisen som kan forbedres og videreutvikles, slik at det til slutt vil kunne imøtekomme kundens behov. Dette resulterte i et ønske om ... -
Hvordan kan XXL gjenvinne lønnsomhet?
(Bachelor thesis, 2019)Hensikten med denne oppgaven er å beskrive hvordan XXL kan gjenvinne lønnsomhet. Oppgaven er konfidensiell og skal ikke publiseres offentlig. For å beskrive hvordan XXL kan gjenvinne lønnsomhet var vi spesielt interessert ... -
Hvordan kan XXL gjenvinne lønnsomhet?
(Bachelor thesis, 2019)Hensikten med denne oppgaven er å beskrive hvordan XXL kan gjenvinne lønnsomhet. Oppgaven er konfidensiell og skal ikke publiseres offentlig. For å beskrive hvordan XXL kan gjenvinne lønnsomhet var vi spesielt interessert ... -
Hvordan påvirker chatbot ansatte i kundeservice i Nordea Ålesund?
(Bachelor thesis, 2021)Bankbransjen benytter seg av stadig nye teknologiske utviklinger som blant annet kunstig intelligens for å optimalisere kundeservice. Programvaren chatbot bidrar i videreutviklingen av en digitalisert kundeservice, hvor ...