• Gammel avis nytt marked: Programmatisk annonseteknologi og endring 

      Bjørnstad, David Johannes; Kristensen, Simon Alert (Bachelor thesis, 2017)
      Oppgaven går overordnet gjennom mediehistorien for å se hvordan endringer i samfunnet og medievaner påvirker bransjen som ytre drivkrefter. Etterhvert som teknologisk innovasjon, politisk engasjement og befolkninger endret ...
    • Markedsføring av et nytt studieprogram på sosiale medier 

      Kalsnes, Kenneth Marcel; Sando, Daniel Sandnes (Bachelor thesis, 2017)
      I vår bacheloroppgave har vi undersøkt hvordan et nytt studieprogram kan drive strategisk markedsføring på sosiale medier. Oppgaven har blitt avgrenset til plattformen Facebook ettersom de fleste personene i hovedmålgruppen, ...
    • Oppland Arbeiderblad for unge 

      Ivarjord, Catrine; Bergersen, Heidi (Bachelor thesis, 2014)
      NORSK: Denne rapporten bygger på dagens samfunnsproblem hvor unge og studenter er for lite opptatte av hva som skjer i det lokale og regionale nyhetsbildet. Oppgaven i det moderne samfunnet blir å fange de unges oppmerksomhet ...
    • Rana Blads nett-tilbud av visuelle reportasje i en participatory media kontekst 

      Berg, Mariell Christin (Bachelor thesis, 2014)
      NORSK: Denne oppgaven tar utgangspunkt i Rana Blad som er lokal avis i Mo i Rana som ligger i Nordland. Dette er en oppgave som baserer seg på Rana Blads utviklingen av visuelle reportasjer ved bruk av participatory media, ...
    • Studentavis ved Høgskolen i Gjøvik 

      Rognlie, Hanne Vagstad; Skumlien, Linda (Bachelor thesis, 2014)
      NORSK: Problemstillingen til rapporten er: «Er studentavisen ved Høgskolen i Gjøvik, Fiber, tilpasset en ny tid med nye forventinger og krav om form, innhold og distribusjonsmetoder. Vi vil med bakgrunn i denne forskningen ...
    • Søkemotorannonsering for Den Norske Turistforening 

      Hartz, Helle Formo; Mikalsen, Hilde (Bachelor thesis, 2017)
      Denne rapporten bygger på et ønske fra Den Norske Turistforening om å utvikle kommunikasjonen i digitale medier. Prosjektet introduserer Den Norske Turistforening for søkemotorannonsering som et nytt ledd i deres markedsføring. ...