• A systematic review of human-AI interaction in autonomous ship systems 

      Veitch, Erik Aleksander; Alsos, Ole Andreas (Journal article; Peer reviewed, 2022)
      Automation is increasing in shipping. Advancements in Artificial Intelligence (AI) applications like collision avoidance and computer vision have the potential to augment or take over the roles of ship navigators. However, ...
    • Teen Evaluations of a Game Targeting School Refusal 

      Høiseth, Marikken; Holme, Sindre; Ek, Sondre; Gabrielsen, Charlotte Tendenes; Alsos, Ole Andreas (Chapter, 2020)
      Serious games can be a supplement to early intervention and treatment of school refusal. In this work-in-progress, we report on findings from an evaluation session in which teenagers gave detailed feedback on Gnist (English: ...
    • The role of storytelling in art museum experiences 

      Sirnes, Maia Elisabeth; Molaug, Jørgen; Keitsch, Martina; Alsos, Ole Andreas (Journal article; Peer reviewed, 2019)
      Art, design and media have a common dimension on which this article aims to shed light: Experience. Within this topic, the article suggests storytelling as a possibility for art museum experiences and present a study on ...
    • TRUSTING AUTONOMOUS SYSTEMS – DESIGNING FOR BYSTANDERS AND SECONDARY USERS 

      Hjemly, Elise Christin Lind; Alsos, Ole Andreas (Chapter, 2021)
      Knowledge and awareness of the relationship and trust between man and technology are important for the users to accept artificial intelligence (AI) and autonomous systems. While research has been conducted on the interaction ...
    • Verktøy mot skulevegring hos barn 

      Aaraas, Arne Henden (Master thesis, 2018)
      Oppgåva inneber utvikling av eit spillkonsept som er tilpassa barn som lider av skulevegring, foreldre og barnepsykologar og andre relevante aktørar i helsetenesta. Dette skal fungere som eit verktøy for å få bukt med ...
    • Video Socializing: An Improved System for Group Video Communication 

      Kerr, Caspar Boye Martens (Master thesis, 2020)
    • VRehab – Designing for VR-based serious games in neurorehabilitation 

      Støen, Anders Bråten; Fridheim, Magnus Lie (Master thesis, 2021)
      Bakgrunn Ervervet hjerneskadet (EH) er begrepet for enhver skade på hjernen etter fødsel. EV er vanlig og en av de største årsakene til død og uførhet i verden. Disse skadene kan påvirke både fysiske og kognitive ...
    • VRehab – Designing for VR-based serious games in neurorehabilitation 

      Støen, Anders Bråten; Fridheim, Magnus Lie (Master thesis, 2021)
      Bakgrunn Ervervet hjerneskadet (EH) er begrepet for enhver skade på hjernen etter fødsel. EV er vanlig og en av de største årsakene til død og uførhet i verden. Disse skadene kan påvirke både fysiske og kognitive evner. ...