• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Fakultet for arkitektur og design (AD)
  • Institutt for design
  • View Item
  •   Home
  • Fakultet for arkitektur og design (AD)
  • Institutt for design
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Video Socializing: An Improved System for Group Video Communication

Kerr, Caspar Boye Martens
Master thesis
Thumbnail
URI
https://hdl.handle.net/11250/2776818
Date
2020
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for design [797]
Description
Full text available on 2023-08-03
Abstract
Prosjektet ble iverksatt som følge av isolasjonen og asosialiteten som fulgte med Covid-19-pandemien i 2020. I denne oppgaven undersøkes utfordringer knyttet til sosialisering gjennom videokonferanseprogramvare, en løsning på utfordringene blir foreslått og utviklingen av en såkalt “Videososialiseringstjeneste” blir dokumentert. Blant de oppdagede problemene finnes det nylig konkretiserte Panelproblemet og vanskeligheter med å overføre ikke-verbal kommunikasjon, og flere problemer dukket opp i utviklingsprosessen. Den utviklede minimumsversjonen av tjenesten testes i reelle situasjoner med positiv tilbakemelding, og til slutt blir muligheten for fremtidige versjoners funksjonalitet og utseende utforsket. Målet er at plattformen skal tjene alt fra uhøytidelig sosialisering til mingling og diskusjoner i profesjonelle omgivelser. I tillegg foreslås og testes et system for en digital gjengivelse av kroppsspråk separat fra videostrømmer, dog uten noen tydelig konklusjon.
 
This project was spawned by the isolated and asocial world suddenly brought upon us by the Covid-19 pandemic of 2020. In this thesis, the issues of socializing through video conferencing are looked into, a solution to the issues is proposed and the development of a subsequent “Video Socializing” minimum viable product is described. Among the uncovered issues are the Panel Problem and the difficulty in transmitting non-verbal communication, with more problems arising as part of the development process. The MVP is tested in some realistic scenarios with positive feedback, and finally functionality and aesthetics for future versions are ideated to accommodate settings ranging from casual socializing to mingling and discussing in professional environments. In addition, a system for the display of body language as meta data to the video stream of video conversations is proposed and briefly tested, with inconclusive results.
 
Publisher
NTNU

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit