Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorMcCallum, Simon
dc.contributor.authorAune, Gisle
dc.contributor.authorStrømme, Tor
dc.date.accessioned2016-08-23T10:41:51Z
dc.date.available2016-08-23T10:41:51Z
dc.date.issued2016-08-23
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2401025
dc.description.abstractNoxed is a 2D level editor built for – and with – the NOX Engine. It leverages the JSON file format of actors and world files to construct a world file that can be understood by the built-in means of world loading within the NOX Engine. It eases the process of creating levels for the games without the tedium of manual JSON addition or reliance on procedural generation to make game worlds of scale. The editor is configurable by the game developers, and they can manage the actors that can be used and expose options within their components for the level designer. In addition to that, the Noxed extensions to the engine provides a means of constructing modular graphical tile maps out of smart, context-sensitive tile maps.nb_NO
dc.description.abstractNoxed er et 2D nivåredigeringsprogram bygd for – og med – NOX Engine. Den utnytter JSON filformatet for aktører og verdner for å konstruere en fil som kan bli forstått av den innebygde innlasteren i spillmotoren. Dette gjør det enklere å bygge nivåer uten den slitsomme prosessenen som er å endre store JSON filer manuellt som bare blir værre som verdnene vokser i størrelse og kompleksitet. Programmet er konfigurerbart av spillutvikleren, som har full kontroll på hvilke aktører som kan plasseres, og hvor vidt deres alternativer kan redigeres av nivådesigneren. I tillegg til dette har Noxeds utvidelser av motoren en metode for å bygge modulære grafiske strukturer ut fra sammenhengssensitive fliser.nb_NO
dc.language.isoengnb_NO
dc.subjectVerdensredigeringsprogramnb_NO
dc.subjectC++nb_NO
dc.subjectfliskartnb_NO
dc.subject2Dnb_NO
dc.subjectWorld Editornb_NO
dc.subjectNoxnb_NO
dc.subjecttilemapsnb_NO
dc.titleNoxed - A NOX Engine World Editornb_NO
dc.title.alternativeNoxed - En Verdensregissør bygget med NOX Enginenb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Mathematics and natural science: 400::Information and communication science: 420::Theoretical computer science, programming languages and programming theory: 421nb_NO
dc.source.pagenumber151nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel