• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Fakultet for informasjonsteknologi og elektroteknikk (IE)
  • Institutt for datateknologi og informatikk
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Fakultet for informasjonsteknologi og elektroteknikk (IE)
  • Institutt for datateknologi og informatikk
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Noxed - A NOX Engine World Editor

Aune, Gisle; Strømme, Tor
Bachelor thesis
Thumbnail
Åpne
GMAune_TADStroemme_2016.pdf (1.404Mb)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/2401025
Utgivelsesdato
2016-08-23
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Institutt for datateknologi og informatikk [4881]
Sammendrag
Noxed is a 2D level editor built for – and with – the NOX Engine. It leverages the JSON file format of actors and world files to construct a world file that can be understood by the built-in means of world loading within the NOX Engine. It eases the process of creating levels for the games without the tedium of manual JSON addition or reliance on procedural generation to make game worlds of scale. The editor is configurable by the game developers, and they can manage the actors that can be used and expose options within their components for the level designer. In addition to that, the Noxed extensions to the engine provides a means of constructing modular graphical tile maps out of smart, context-sensitive tile maps.
 
Noxed er et 2D nivåredigeringsprogram bygd for – og med – NOX Engine. Den utnytter JSON filformatet for aktører og verdner for å konstruere en fil som kan bli forstått av den innebygde innlasteren i spillmotoren. Dette gjør det enklere å bygge nivåer uten den slitsomme prosessenen som er å endre store JSON filer manuellt som bare blir værre som verdnene vokser i størrelse og kompleksitet. Programmet er konfigurerbart av spillutvikleren, som har full kontroll på hvilke aktører som kan plasseres, og hvor vidt deres alternativer kan redigeres av nivådesigneren. I tillegg til dette har Noxeds utvidelser av motoren en metode for å bygge modulære grafiske strukturer ut fra sammenhengssensitive fliser.
 

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit