Noxed - A NOX Engine World Editor
Bachelor thesis
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/2401025Utgivelsesdato
2016-08-23Metadata
Vis full innførselSamlinger
Sammendrag
Noxed is a 2D level editor built for – and with – the NOX Engine. It leverages the JSON file format of actors and world files to construct a world file that can be understood by the built-in means of world loading within the NOX Engine. It eases the process of creating levels for the games without the tedium of manual JSON addition or reliance on procedural generation to make game worlds of scale. The editor is configurable by the game developers, and they can manage the actors that can be used and expose options within their components for the level designer. In addition to that, the Noxed extensions to the engine provides a means of constructing modular graphical tile maps out of smart, context-sensitive tile maps. Noxed er et 2D nivåredigeringsprogram bygd for – og med – NOX Engine. Den utnytter JSON filformatet for aktører og verdner for å konstruere en fil som kan bli forstått av den innebygde innlasteren i spillmotoren. Dette gjør det enklere å bygge nivåer uten den slitsomme prosessenen som er å endre store JSON filer manuellt som bare blir værre som verdnene vokser i størrelse og kompleksitet. Programmet er konfigurerbart av spillutvikleren, som har full kontroll på hvilke aktører som kan plasseres, og hvor vidt deres alternativer kan redigeres av nivådesigneren. I tillegg til dette har Noxeds utvidelser av motoren en metode for å bygge modulære grafiske strukturer ut fra sammenhengssensitive fliser.