dc.contributor.author | Wiese, Veslemøy | nb_NO |
dc.date.accessioned | 2014-12-19T11:18:31Z | |
dc.date.available | 2014-12-19T11:18:31Z | |
dc.date.created | 2006-02-03 | nb_NO |
dc.date.issued | 2006 | nb_NO |
dc.identifier | 121908 | nb_NO |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/228288 | |
dc.description.abstract | Målet med arbeidet har først og fremst vært å vise frem dilemma jeg som sosiallærer møtte i skolen. Funksjonen er uttrykk for skolens omsorgsansvar. Den stiller skolens og statens etiske krav til forvaltning av menneskelige verdier under lupen. Jeg har opplevd det sosialpedagogiske arbeidet som viktig og nødvendig, men mandatet som uklart og lavt prioritert - som en ”0-linje” i helse- og sosialsystemet. | nb_NO |
dc.language | nor | nb_NO |
dc.publisher | Fakultet for samfunnsvitenskap og teknologiledelse | nb_NO |
dc.relation.ispartofseries | Doktoravhandlinger ved NTNU, 1503-8181; 2006:5 | nb_NO |
dc.subject | Doktoravhandling | no_NO |
dc.title | Skolens Janus-ansikt : utskilling eller utvikling i ulike læringsmiljø | nb_NO |
dc.type | Doctoral thesis | nb_NO |
dc.contributor.department | Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet, Fakultet for samfunnsvitenskap og teknologiledelse, Pedagogisk institutt | nb_NO |