Show simple item record

dc.contributor.authorWiese, Veslemøynb_NO
dc.date.accessioned2014-12-19T11:18:31Z
dc.date.available2014-12-19T11:18:31Z
dc.date.created2006-02-03nb_NO
dc.date.issued2006nb_NO
dc.identifier121908nb_NO
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/228288
dc.description.abstractMålet med arbeidet har først og fremst vært å vise frem dilemma jeg som sosiallærer møtte i skolen. Funksjonen er uttrykk for skolens omsorgsansvar. Den stiller skolens og statens etiske krav til forvaltning av menneskelige verdier under lupen. Jeg har opplevd det sosialpedagogiske arbeidet som viktig og nødvendig, men mandatet som uklart og lavt prioritert - som en ”0-linje” i helse- og sosialsystemet.nb_NO
dc.languagenornb_NO
dc.publisherFakultet for samfunnsvitenskap og teknologiledelsenb_NO
dc.relation.ispartofseriesDoktoravhandlinger ved NTNU, 1503-8181; 2006:5nb_NO
dc.subjectDoktoravhandlingno_NO
dc.titleSkolens Janus-ansikt : utskilling eller utvikling i ulike læringsmiljønb_NO
dc.typeDoctoral thesisnb_NO
dc.contributor.departmentNorges teknisk-naturvitenskapelige universitet, Fakultet for samfunnsvitenskap og teknologiledelse, Pedagogisk instituttnb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record