Blar i Institutt for pedagogikk og livslang læring på emneord "Masteroppgave i Spesialpedagogikk"
Viser treff 1-8 av 8
-
Før og etter overgangen til VGS - Hvordan opplever elever med IOP i 10.klasse overgangen til vidregående skole sammenliknet med elever uten IOP? Er det forskjeller når det gjelder karakterer, selvoppfatning, motivasjon og akademiske, sosiale og generelle endringsopplevelser i 10.klasse og VG1?
(Master thesis, 2017)I masteravhandlingen min har jeg undersøkt hvordan 1011 elever med og uten IOP har opplevd overgangen fra 10 klasse til vgs. Forutsetningen for utvalget var at de hadde deltatt på begge undersøkelsene i prosjektet «Overgangen ... -
Hvordan hjelpe og støtte elever med problematferd? En kvalitativ intervjustudie av hvordan tre ressurslærere på ungdomstrinnet reflekterer over hvordan de hjelper og støtter elever med problematferd
(Master thesis, 2017)Formålet med denne masteroppgaven har vært å se på hvordan ressurslærere reflekterer over hvordan de hjelper og støtter elever med problematferd i skolen. For å undersøke deres erfaringer benyttet jeg meg av kvalitativ ... -
Hvordan oppleves det å delta i ungdomsbedrift for elever med særskilte behov? En kvalitativ intervjustudie av hvordan to elever med særskilte behov opplever å arbeide i ungdomsbedrift, med fokus på inkludering
(Master thesis, 2017)Innovation Cluster for Entrepreneurship Education (ICEE) er et større EU-prosjekt om entreprenørskapsutdanning som denne studien er en del av. Formålet med denne studien er å få en dypere innsikt og bedre forståelse for ... -
Hvordan relasjonen mellom læreren og elever virker forebyggende mot utfordrende atferd
(Master thesis, 2017)Formålet med oppgaven har vært å finne ut hvordan relasjonen mellom læreren og eleven virker forebyggende på utfordrende atferd i skolen. Relasjonen mellom læreren og eleven er en sak som trekkes mer og mer frem i søkelyset, ... -
Inkluderende praksis, deltagelse for alle - IOP med vekt på deltagelse
(Master thesis, 2017)Tema for studiet har vært IOP med vekt på deltagelse for elever med store sammensatte funksjonsnedsettelser. Bakgrunn for valg av tema er egenerfaring med bruk av planen. Formålet med studiet er å frembringe mer kunnskap ... -
Ungdomsbedrift som tilrettelegger for et inkluderende læringsmiljø - En kvalitativ studie av ungdomsbedrift som metode for å tilrettelegge for et inkluderende læringsmiljø
(Master thesis, 2017)Studien er en del av et større prosjekt, ICEE prosjektet. Innovtaion Cluster for Entrepreneurship Education, er et treårig politisk eksperimenterende prosjekt. Prosjektet er delfinansiert av Den Europeiske Kommisjon, ... -
Uteskole som motivasjons- og atferdsregulerende verktøy for elever med atferdsutfordringer
(Master thesis, 2017)I dag vet vi at det er mange elever som ikke finner seg til rette i skolen. Noen av disse står i fare for å utvikle relasjons- og atferdsvansker, og senere være i risikosonen for tilkortkomming i skolen, som igjen kan føre ...