Browsing Institutt for pedagogikk og livslang læring by Author "Kirkvold, Lillian"
Now showing items 1-5 of 5
-
Brain Drain: What factors may predict turnover intention?
Grønnesby, Vivian Rannem (Master thesis, 2011)This is a quantitative study where the main object was to find what factors that may predict turnover intention. The basis was different theoretical movements within motivation, competence development and job satisfaction, ... -
Holdninger, tankesett og faglig selvtillit i matematikk. En kvantitativ studie av sammenhenger mellom elevenes holdninger til matematikk, tankesett og faglige selvtillit i matematikk.
Øyen, Camilla Sagelv (Master thesis, 2021)Formålet med denne masteroppgaven er å få et innblikk i ulike aspekter knyttet til elevenes læring i matematikk, som det emosjonelle, for å kunne forebygge utviklingen av vansker i faget. Problemstillingen som blir belyst ... -
Lærernes forventninger til elever med spesialpedagogiske behov: En kvantitativ studie av spesialpedagogiske kategoriers effekt på lærernes forventninger
Kirkvold, Lillian (Doctoral theses at NTNU;2021:48, Doctoral thesis, 2021)Sammendrag Utgangspunktet i denne avhandlingen er dilemmaet omkring identifisering av spesialpedagogiske behov hos elever. Spesialpedagogiske kategorier som benyttes kan medføre at læreren får lavere forventninger til ... -
“Maybe the kids need to decide a little?”: Trust and Relatedness through Increased Self-Determination - A qualitative study regarding third grade pupils' self-determination in light of social roles and relations
Engesbak, Oda Sofie (Master thesis, 2021)Temaet for denne studien har vært selvbestemmelse i lys av sosiale roller og relasjoner. Forskningen har foregått innenfor rammene til TIL-modellen, som er en praktisk-didaktisk modell utviklet av Skaalvik and Skaalvik ... -
Om å oppleve ordene - En kvalitativ studie av tre spesialpedagogers erfaringer i arbeid med elever som har spesifikke språkvansker
Austnes, Sunniva (Master thesis, 2017)Språk er noe av det viktigste et barn lærer å utvikle. Vi bruker språket gjennom hele dagen, både for å kommunisere, dele tanker, meninger og videre for læring. I dagens skole stilles det også store krav til språklige ...