Blar i Institutt for pedagogikk og livslang læring på forfatter "Berg, Kari"
-
1. Klasselæreres arbeid med et inkluderende læringsmiljø
Fornes, Trine (Master thesis, 2020)Jeg har i denne oppgaven benyttet meg av kvalitativ forskningsmetode for å besvare problemstillingen hvordan førsteklasselærere arbeider for å skape et inkluderende læringsmiljø, med vekt på elever som viser utagerende ... -
"Hode, skulder, kne og tå" - men husk hviskestemme - En kvalitativ studie om hvordan lærere oppfatter utfordringene i åpne skoler, og da særlig knyttet til elever som strever med å konsentrere seg
Aarøen, Lise Moen (Master thesis, 2019)Temaet for denne studien er hvordan lærere vurderer handlingsrommet sitt i lys av elevers konsentrasjonsutfordringer. Formålet er å løfte frem lærernes stemme i form av tanker og refleksjoner knyttet til arbeid med elever ... -
«Jeg føler meg nesten litt god»: En kvalitativ kasusstudie av faktorer som kan ha betydning for en elevs holdning til matematikk
Elvemo, Yngvild; Kolstad, Morten Nuland (Master thesis, 2014)Denne masteroppgaven er en presentasjon av en kvalitativ kasusstudie med temaet holdninger til matematikk. Studien er gjennomført ved å intervjue en elev på niende trinn, hans to matematikklærere og moren hans. I tillegg ... -
"Jeg" og "vi" med afasi: En kvalitativ intervjustudie av afasirammedes erfaringer
Aamaas, Solveig Linnea Ekelund (Master thesis, 2011) -
Spesialpedagogers rolle og praksis innenfor rammen av TIL-modellen - En kvalitativ intervjustudie om hvordan fire spesialpedagoger oppfatter sitt arbeid i lys av TIL-modellens inkluderingspotensial
Nygård Falch, Maria (Master thesis, 2018)Temaet for denne kvalitative intervjustudien er spesialpedagogers oppfatning av deres arbeid innenfor rammen av TIL-modellen, med fokus på hvordan det kan tilrettelegges for inkludering. TIL-modellen er en praktisk-didaktisk ... -
''Vi er jo barn, vi skal slippe å slite oss ut nå'' - Ungdoms erfaring med skolestress
Toft Vikenes, Iselin (Master thesis, 2018)Temaet for denne studien er ungdoms erfaringer med skolestress. Den vektlegger å se skolestress i lys av elevers psykiske helse, da forskning viser at det er sammenheng mellom skolestress og psykiske helseplager (Sletten ...