Blar i Institutt for pedagogikk og livslang læring på emneord "frafall"
Viser treff 1-4 av 4
-
De må føle seg savnet når de ikke har møtt opp på skolen : en kvalitativ studie om læreres tanker om årsaker og tiltak i møte med frafallsproblematikken
(Master thesis, 2016)Denne masteravhandlingen tar et dypdykk inn i frafallsproblematikken vi ser i dagens skole. Imsdal VGS er studiens forskningsskole, og er en skole med svært høy gjennomføringsprosent. Skolen har både yrkesfag og ... -
En yrkesrettet og relevant fellesfagopplæring for elever på yrkesfag: et tiltak som kan bremse frafallsutviklingen?
(Master thesis, 2014)Denne oppgaven undersøker i hvilken grad yrkesfagelever på VG1 opplever yrkesretting og relevans i matematikkundervisningen, og hvilken innvirkning en slik praksis har på elevenes mestringsforventninger, indre motivasjon, ... -
Veien mot mastergrad i pedagogikk : en kvantitativ og kvalitativ studie om fullføring og frafall fra masterprogrammene ved Pedagogisk institutt, NTNU
(Master thesis, 2015)I denne masteroppgaven har vi beskrevet hvordan vi har kartlagt og drøftet forhold som har betydning for hvorvidt en student fullfører eller faller fra masterprogrammene ved Pedagogisk institutt, NTNU (Norges Teknisk-nat ...