Browsing Institutt for pedagogikk og livslang læring by Subject "Masteroppgave i rådgivingsvitenskap"
Now showing items 1-7 of 7
-
''Å vite at du er på vei'' - En kvalitativ studie om mestringskurs, selvoppfatning og mestring av sosiale utfordringer
(Master thesis, 2017)Denne oppgaven ser nærmere på sammenhengen mellom sosiale utfordringer og selvoppfatning, og hvordan man kan fremme utvikling på disse to områdene. Oppgaven tar utgangspunkt i fire av mestringskursene studentsamskipnaden ... -
Ensomhet i et teknologisk samfunn - En Q-metodologisk studie av studenters subjektive opplevelse av ensomhet som fenomen i et teknologisk samfunn
(Master thesis, 2017)Hensikten med denne studien er å oppnå større innsikt i studenters subjektive opplevelse av ensomhet som fenomen i et teknologisk samfunn. Dette kan bidra til økt forståelse og dypere innsikt i møte med et vanskelig tema. ... -
Mot slutten av en bachelor - En Q-metodologisk studie av hvordan studenter opplever seg selv og sine karrieremuligheter mot slutten av en bachelorgrad
(Master thesis, 2017)I denne studien har jeg undersøkt hvordan studenter ved humanistiske og samfunnsfaglige disiplinstudier opplever seg selv og sine karrieremuligheter mot slutten av en bachelorgrad. Studien er gjennomført ved hjelp av ... -
Relasjoners påvirkning på mestring - En Q-metodologisk studie av hvordan lærere i grunnskolen erfarer at relasjonen til rektor påvirker deres mestring på arbeidsplassen
(Master thesis, 2017)Denne mastergradsoppgaven handler om lærere i grunnskolen og deres erfaring med hvordan relasjonen til leder innvirker på deres subjektive opplevelse av mestring i egen arbeidshverdag. Problemstillingen i oppgaven er som ... -
Samhandling blant pleieansatte - En kvalitativ intervjustudie av hvordan pleieansatte på sykehjem opplever samhandling med kollegaer i hverdagen
(Master thesis, 2017)Samhandling handler om mennesker som i likeverdige relasjoner og felles deltakelse arbeider sammen mot et delt mål. Å arbeide som pleieansatt på sykehjem medfører at man må arbeide tett sammen med andre pleiere for å komme ... -
Skolevandring i et fenomenologisk perspektiv - Intervju med erfarne lærere og deres opplevelser med veiledningssamtalen
(Master thesis, 2017)Denne oppgaven har til hensikt å belyse en metodikk hvor lærere opplever direkte, pedagogisk veiledning med rektor. Metoden deles inn i forskjellige faser, og innledes med at rektor observerer læreren i klasseroms-undervisning. ... -
Spiritualitet og karriere fra et veilederperspektiv - En Q-metodologisk studie av karriereveileders opplevelse av å inkludere veisøkerens spirituelle dimensjon i karriereveiledning
(Master thesis, 2017)Utgangspunkt for denne mastergradsoppgaven er den spirituelle dimensjonen i karriereveiledning. Hensikten med studien er å undersøke hvordan karriereveiledere opplever å inkludere veisøkeres spirituelle dimensjon, og hvilke ...