Browsing Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (SU) by Title
Now showing items 6523-6542 of 15253
-
'I am a Child with Education and Knowledge': Karen Migrant and Refugee Children's Daily life Experiences in Thailand
(Master thesis, 2012)This master thesis is based on a field work conducted in Thailand with migrant and refugee children from Burma belonging to the ethnic minority of the Karen people. One urban school for migrant children and one rural refugee ... -
“I am not a man but I am not a woman either, I am not quite sure what I am” - Om iscenesettelse og overskridelse av kjønnskategorier i Uganda
(Master thesis, 2017)Kategorien transkjønn er en relativt nylig etablert sosiokulturell kategori i Ugandas LGBT miljø. Formålet med oppgaven er å bidra til en forståelse av denne utviklingen på bakgrunn av transkjønnede personers levde erfaring. ... -
”I am not who I think I am, I am not who you think I am, I am who I think you think I am”
(Bachelor thesis, 2019) -
I bærekraftens navn. En studie av forhandlingsrommet om bærekraftig havbruk
(Doctoral theses at NTNU;2022:2, Doctoral thesis, 2022)Sammendrag Den norske havbruksnæringen er en betydningsfull, men samtidig kontroversiell næring, særlig på grunn av dens påvirkning på miljøet. Næringen møter motstand på lokalt, nasjonalt og globalt nivå, men etterspørselen ... -
“I call it frost.” Features of scientific social language during inquiry-based learning on the particulate nature of matter
(Peer reviewed; Journal article, 2021)The particulate nature of matter (PNM) is central to learning science and is a difficult concept for both children and adults. The purpose of this study is to examine how teaching materials from an integrated science and ... -
"I can actually do stuff": Ein kvalitativ studie om opplevinga av å vere i ei ressursgruppe og deltakarane sitt syn på seg sjølv og forventningar til meistring.
(Master thesis, 2011)Fokuset for denne masteroppgåva har vore å undersøke kva opplevingar deltakarane i ei ressursgruppe for studentar med AD/HD og liknande utfordringar har. Studien vil spesielt belyse korleis tre informantar frå denne gruppa ... -
"I can't find my grandma on the Internet!": A Study of Project Work Using ICT as a Mediating Artefact
(Doctoral thesis, 2003)Life in the classroom is complex with all sorts of action taking place all at once. During project work this complexity is even more visible due to intense pupil and teacher activity. The project work method and the use ... -
(I can't get no) satisfaction: A comparative study of healthcare recommodification in Europe, 2010-18
(Peer reviewed; Journal article, 2022)European health reforms during the last decades have strengthened patient rights and introduced choice, competition and financial incentives in a sector that has typically been state-directed and centrally controlled. The ... -
"I Cannot Imagine Life Without It" - A Phenomenological Inquiry into the Relevance of Spirituality for Health and Wellbeing
(Master thesis, 2016)The interest in the dynamics between spirituality, health and wellbeing has virtually exploded in the last few decades, and a growing amount of research convey that there is an important link between spiritual factors and ... -
I did my bit! The impact of electric vehicle adoption on compensatory beliefs and norms in Norway
(Peer reviewed; Journal article, 2022)The conception that undertaking a certain pro-environmental behaviour may encourage people to adopt other pro-environmental behaviours is appealing, but the evidence is inconsistent. Based on the literature, we propose ... -
I disse koronatider: Hjemmekontor til glede eller besvær? En kvantitativ studie av forholdet mellom arbeid-hjem konflikt, lederstøtte og utbrenthet blant norske arbeidstakere under Covid-19 pandemien
(Master thesis, 2021)Det spekuleres i om en av de langvarige effektene av Covid-19 pandemien er en mer utstrakt bruk av hjemmekontor, og at det å arbeide hjemmefra er noe som kommer til å prege fremtidens arbeidsliv. Det er derfor behov for ... -
"I don't really care about politics; I care about football and only one team, and that's Liverpool": A qualitative study into TikTok's influence on upper-secondary boys' perceptions and understanding of politics.
(Master thesis, 2024)Denne studien utforsker hvordan TikTok, som en kortform-video-plattform, påvirker politisk oppfatning og forståelse blant gutter på videregående skole. Studien benytter en kvalitativ tilnærming på seks fokusgruppeintervjuer ... -
‘I don’t think that it’s play. Because we have to play’. Norwegian six-year-old children’s understandings of play when they start in primary school
(Journal article; Peer reviewed, 2023)This article aims to explore how Norwegian six-year-old children talk about and show their understandings of play when they have just started primary school. The research design is a focused ethnographic fieldwork, reporting ... -
I godt selskap?: Politisk journalistikk som også skal underholde
(Doktoravhandlinger ved NTNU, 1503-8181; 2011:192, Doctoral thesis, 2011) -
“I hardly have a problem […] I have my period quite rarely too”: Female football players’ and their coaches’ perceptions of barriers to communication on menstrual cycle
(Peer reviewed; Journal article, 2023)Introduction: Symptoms related to the menstrual cycle (MC) affect the performance level and health of female athletes in various ways. Previous research has reported MC symptoms such as pain, mood disturbance, reduced ... -
“I have to start changing” How six youths who have been involved in repeated crimes perceive the help they receive from support services
(Master thesis, 2020)Denne studien er en avsluttende oppgave til en mastergrad i spesialpedagogikk fra Norges Tekniske og Naturvitenskaplige Universitet (NTNU), og har fokus på følgende spørsmål: “Hvordan opplever seks ungdommer i Trøndelag, ... -
"I hvert eneste klasserom må du regne med at det er noen. I hver eneste skole er det flere". En kvalitativ studie av læreres kompetanse og erfaringer med elever som er utsatt for omsorgssvikt i hjemmet.
(Master thesis, 2023)Dette er en kvalitativ studie som tar for seg læreres kompetanse og erfaringer knyttet til elever som er utsatt for omsorgssvikt i hjemmet. Datamaterialet i denne oppgaven er innhentet fra intervju med fem ulike lærere som ... -
I hvilken grad får norske lærebøker i samfunnsfag fram de lange linjene i historien?
(Bachelor thesis, 2022) -
I hvilken grad får norske lærebøker i samfunnsfag fram de lange linjene i historien?
(Bachelor thesis, 2022)