Browsing Institutt for musikk by Subject "dans"
Now showing items 1-11 of 11
-
«Are You jumping or bouncing?»: A case-study of jumping and bouncing in classical ballet using the Motiongram computer program
(Master thesis, 2012)I denne master-oppgaven utforskes forskjellen mellom hopp og sprett i klassisk ballet med dataprogrammet Motiongram. Knud Jürgensen's rekonstruksjon av en Bournonville ballettklasse i videoen og boken “50 Enchainements” ... -
Carte Blanche Dansekompani. Pionerer innenfor ny jazzdanssjanger: En historisk presentasjon av Carte Blanche i årene mellom 1984-1989
(Master thesis, 2011)This essay is the story about Carte Blanche Dance Company from Jennifer Day started the Company in 1984 in Oslo and up to when they left Oslo in 1989. There is also little about the crises before they moved to Bergen and ... -
Dans i skolen - Betydningen av en tydelig definisjon av dans og lærernes kompetanse
(Master thesis, 2016)Bakgrunn og formål Gjennom å jobbe med dans i offentlig skole med ulike kunstneriske prosjekter som involverer elevene har jeg erfart at dansens posisjon i skolen ikke speiler populariteten som aktiviteten ser ut til å ... -
Dans og danning - en arena i folkehøgskolen?
(Master thesis, 2014)This paper looks at the possibility for a connection between dance, culture/education and the Folk College in Norway. I have observed students who attended Sunnfjord Folk College for one year, and had dance as a major ... -
Dans og disiplin – en undersøkelse om hva danselærere tenker om fenomenet disiplin
(Master thesis, 2012) -
Embodied knowledge in high-school dance students; communicating the bodily experience
(Master thesis, 2011) -
Kunsten å vurdere dans - Kritisk diskursanalyse av læreplanene i dans på videregående skole og undersøkelse av én danselinjes vurderingspraksis
(Master thesis, 2017)I denne mastergradsoppgaven undersøker forfatteren vurderingsarbeid i dans i videregående skole. Problemstillingen forfatteren jobber ut ifra er hvordan vurderingsarbeid i dans i videregående opplæring kan forstås i spennet ... -
Relasjoner mellom lærer og elev ved danselinja - En kvalitativ intervjustudie om betydningen av lærer-elev-relasjoner sett fra dansepedagogens perspektiv
(Master thesis, 2017)Masteroppgaven ”Relasjoner mellom lærer og elev ved danselinja” har til hensikt å vise hvordan tre dansepedagoger ved videregående skole opplever betydningen av lærer-elev-relasjoner ved danselinja. Oppgaven undersøker ... -
Scenic Dance: categorisation, hierarchisation and building capital
(Master thesis, 2018)Masteroppgaven drøfter hvordan scenisk dans blir sjangerkategorisert, og hvordan dansere blir påvirket av denne kategoriseringen. Hovedfokuset er på tre dansesjangre som alle faller innenfor kategorien scenisk dans og er ...