Blar i Det humanistiske fakultet (HF) på tittel
Viser treff 3775-3794 av 7320
-
L'acquisition du pronom "en" en français langue étrangère
(Journal article; Peer reviewed, 2018)Le présent article portera sur l’acquisition du pronom clitique « en » en français langue étrangère/seconde (L2). Ce pronom clitique, qui manifeste une complexité syntaxique considérable, pose nombre de problèmes pour les ... -
L'acquisition syntaxique en L3: Une étude sur l’interférence translinguistique dans le placement du verbe en français L3
(Master thesis, 2019)Denne studien observerer translingvistisk interferens i syntaktisk plassering av verb hos norske elever/studenter med engelsk som andrespråk og fransk som tredjespråk. Den fokuserer på tilegning av fransk som tredjespråk ... -
L'adaptation française de Skam - culture, personnage et humour
(Bachelor thesis, 2020)Dette essayet sammenligner den norske tv-serien Skam med dens franske versjon, Skam France, ved å se på den første episoden av hver serie. Analysen er basert på teorien om kulturell nærhet av Joseph D. Straubhaar, i tillegg ... -
L'effet de la L1 et la L2 sur l'acquisition de français L3
(Bachelor thesis, 2021)Denne oppgaven ønsket å undersøke hvordan L1 og L2 påvirker innlæring av fransk L3 når det kommer til innlæring av plassering av verb hos norske skoleelever. Dette har blitt gjort ved en litteraturstudie der fire ... -
L'éloignement qui rapproche. Une ètude du roman En finir avec Eddy Bellegueule (2014) d ' Èdouard Louis
(Master thesis, 2017)L’éloignement qui rapproche est un mémoire qui montre les différentes manières employées par le narrateur du roman, En finir avec Eddy Bellegueule (2014), pour s’éloigner de son enfance et ainsi se rapprocher des lecteurs ... -
L'incoronazione di Poppea
(Bachelor thesis, 2018)I sitt essay 'Death of the Author' argumenterte Barthes for at man ikke skulle ta utgangspunkt i et kunstverks auteur (forfatter) når man vil finne mening i det. Hvordan passer dette med Busenello og Monteverdis opera ... -
L'inversion du sujet dans les constructions interrogatives en français
(Bachelor thesis, 2023)Oppgaven undersøker hvilke utfordringer nordmenn som studerer fransk møter når det gjelder inversjon av setningsstrukturen i spørsmål. Dette gjøres basert på en analyse av resultater fra en flervalgsprøve gjennomført av ... -
L1 Grammatical Gender Variation through the Representation in the Lexicon
(Peer reviewed; Journal article, 2022)In most studies on gender processing, native speakers of the same language are treated as a homogeneous group. The current study investigates to what extent an ongoing change in the gender system of Norwegian (a development ... -
L1 Transfer of Island Constraints: A Study of L1 Norwegian L2 English Speakers’ Island (In)Sensitivity
(Master thesis, 2020)This thesis explores island constraints in the L2 English of Norwegian learners, in connection to issues of transfer and learnability. Despite claims of universal treatment, current research has found cross-linguistic ... -
L2 acquisition of agreement morphology: English subject-verb agreement among native Norwegians
(Master thesis, 2021)Norwegian learners of English struggle with subject-verb agreement, often producing errors well into advanced stages. An Acceptability Judgement Task (AJT) was conducted in order to examine Norwegian speakers (N=28) ... -
L2 acquistition from video games with minimal exposure
(Master thesis, 2015)This thesis presents findings from a study investigating the learning effect of video games from minimal exposure with young English language learners in Norway (N=40, aged 11–13), based on the ideas of embodiment, incidental ... -
L2 Knowledge of the Obligatory French Subjunctive: Offline Measures and Eye Tracking Compared
(Peer reviewed; Journal article, 2021)Extensive research has shown that second language (L2) learners find it difficult to apply grammatical knowledge during real-time processing, especially when differences exist between the first (L1) and L2. The current ... -
L2 Norwegian transfer and possible implications on the acquisition of SVA in L2 English
(Bachelor thesis, 2024)Overføring fra norsk som førstespråk er et interessant fenomen som kan påvirke tilegnelsen av kongruens mellom subjekt og verbal i engelsk som andrespråk. Her blir det undersøkt om nyere studier på norske andrespråkstilegnere ... -
L2 speakers’ argument structure sensitivity inferring from the participant’s eye gazes : an eye-tracking experimental study with adult Norwegian learners of English
(Master thesis, 2016)Eye tracking lets us record eye gazes and the eye-movements of the participants as they are monitored and listen at spoken sentences for words that match pictures on a visual display. Typically, fixation patterns are closely ... -
L3 acquisition and crosslinguistic influence as co-activation. Response to commentaries on the keynote “Microvariation in multilingual situations: The importance of property-by-property acquisition
(Peer reviewed; Journal article, 2021)I would first of all like to thank the many authors who have provided commentaries on my keynote article ‘Microvariation in multilingual situations: The importance of property-by-property acquisition’ (Westergaard, 2021a). ... -
La communication dans l’espace public en France et en Norvège. Perspectives des jeunes femmes des deux pays.
(Master thesis, 2020)I denne tematiske studien undersøker vi perspektivene til unge franske og norske kvinner når det gjelder kommunikasjon og atferd i det offentlige rom i Norge og i Frankrike. Studien er basert på intervjuer med unge kvinner ... -
La competencia intercultural en el aula de ELE
(Bachelor thesis, 2021)La competencia intercultural es un elemento central en el plan curricular actualizado de lenguas extranjeras. Esto implica un enfoque exploratorio en otras lenguas y culturas. Los libros de texto utilizados para enseñar ... -
«La de nye snakke sitt språk» - En kasusstudie av NRK og hvordan mediebedriften forholder seg til aksentpreget norsk
(Master thesis, 2018)I 2007 åpnet NRK opp for aksentpreget norsk i sine verbalsendinger i radio og fjernsyn. I organisasjonens egne språkregler punkt 2.5, kommer det nå blant annet frem at «NRK skal avspeile mangfoldet i det norske språket, ...