Blar i Institutt for konstruksjonsteknikk på tittel
Viser treff 2418-2437 av 2483
-
Variant Creation of Onshore Steel Outfitting Structures
(Master thesis, 2010)Pipe racks are steel frame structures used to support piping, cables, trays etc. at oil and gas facilities onshore and offshore. Pipe racks may vary in design but thefundamental principals are the same. The geometry is ... -
Variation in predicting pantograph–catenary interaction contact forces, numerical simulations and field measurements
(Journal article; Peer reviewed, 2017)The contact force between the pantograph and the contact wire ensures energy transfer between the two. Too small of a force leads to arching and unstable energy transfer, while too large of a force leads to unnecessary ... -
A variational multiscale framework for atmospheric turbulent flows over complex environmental terrains
(Peer reviewed; Journal article, 2020)A residual-based variational multi-scale (VMS) modeling framework is applied to simulate atmospheric flow over complex environmental terrains. The VMS framework is verified and validated using two test cases using linear ... -
VBI-2D – Road vehicle-bridge interaction simulation tool and verification framework for Matlab
(Peer reviewed; Journal article, 2024)This document introduces VBI-2D, a user-friendly, efficient, and verified implementation of the vehicle-bridge interaction problem in 2 dimensions for road bridges, implemented in Matlab environment. The software is designed ... -
Vehicle assisted bridge damage assessment using probabilistic deep learning
(Peer reviewed; Journal article, 2023)Vehicle assisted monitoring has shown promising potential for the condition assessment of existing bridges in a road network, by removing practical complications faced in traditional Structural health monitoring (SHM) ... -
Vehicle-assisted bridge damage assessment using deep learning
(Doctoral theses at NTNU;2023:209, Doctoral thesis, 2023)This thesis introduces innovative methodologies for vehicle-assisted bridge health monitoring, aiming to improve maintenance procedures of ageing infrastructure, a critical concern for transport network owners. By taking ... -
Velocity profiles in a 2D model of the left ventricular outflow tract, pathological case study using PIV and CFD modeling
(Chapter, 2017)In the current study, we present an experimental (in vitro) 2D flow model for studying blood flow in the human left ventricular outflow tract (LVOT) and the first part of the aorta using particle image velocimetry (PIV) ... -
VEqMon2D—Equations of motion generation tool of 2D vehicles with Matlab
(Journal article; Peer reviewed, 2022)The tool VEqMon2D provides a framework to generate analytical expressions of equations of motion of 2D vehicle models in Matlab. Such vehicle models are mostly used in studies that focus on the infrastructure (pavement, ... -
Verification of the dynamic properties of the Svinesund Bridge by wind-induced acceleration measurements
(Master thesis, 2012)The New Svinesund Bridge had its grand opening in June 2005. Due to the prerequisite that the new bridge should interplay with the old one, the final design ended up in a slender and aesthetic bridge. Because of the slender ... -
Verification of the Wind Induced Dynamic Response of the Svinesund Bridge in the Time Domain by the use of Autoregressive Simulations
(Master thesis, 2012)The subject of this thesis is related to verification of wind induced dynamic response of the Svinesund Bridge in the time domain by the use of autoregressive simulations. This thesis starts by giving a theoretical study ... -
Verifikasjon av beregningsmetodikk for fiber- og etteroppspente flatdekker
(Master thesis, 2022)Fiberarmering er et felt innen betongkonstruksjoner med stort potensiale. Dagens bruk begrenser seg derimot ofte til ikke-bærende konstruksjoner som plate på mark og sprøytebetong. Det har vært forskning på bruken av fiber ... -
Verifikasjon av beregningsmetodikk for fiber- og etteroppspente flatdekker
(Master thesis, 2022)Fiberarmering er et felt innen betongkonstruksjoner med stort potensiale. Dagens bruk begrenser seg derimot ofte til ikke-bærende konstruksjoner som plate på mark og sprøytebetong. Det har vært forskning på bruken av fiber ... -
Verifikasjon av beregningsmodeller for skjærkapasitet av betongkonstruksjoner - En analyse av beregningsmodeller basert på Critical Shear Crack Theory
(Master thesis, 2018)Denne avhandlingen vurderer beregningsmodeller for skjærkapasitet til rektangulære slakarmerte betongbjelker og enveisdekker uten skjærarmering, dette relatert til den planlagte Eurokode 2 revisjonen. Beregningsmodellen ... -
Verifikasjon av den vindinduserte dynamiske responsen av Svinesundsbrua i tidsplanet ved hjelp av autoregressive simuleringer
(Master thesis, 2012)Denne rapporten omhandler simulering av vindfelt ved hjelp av autoregressive simuleringer. Målet med arbeidet var å kontrollere nøyaktigheten og kartlegge modellusikkerheten til eksisterende beregningsverktøy som benyttes ... -
Verifikasjon av den vindinduserte dynamiske responsen av Svinesundsbrua i tidsplanet ved hjelp av Monte Carlo simuleringer
(Master thesis, 2012)Denne avhandlingen omhandler den dynamiske responsen av Svinesundsbrua. Hovedformålet er å vurdere usikkerheten tilknyttet de eksisterende beregningsverktøyene som benyttes til å beregne vindindusert dynamisk respons ved ... -
Verifikasjon av Svinesundsbruas dynamiske egenskaper ved hjelp av trafikkinduserte tøyningsmålinger
(Master thesis, 2012)Det er benyttet systemidentifikasjon for å verifisere Svinesundsbroas dynamiske egenskaper. Ti tøyningsinduserte tidsmålinger har blitt analysert for å kunne si noe om broas fire første egenfrekvenser, egenmoder og demping. ... -
Verifikasjon av tøyninger i ei fritt frambygg bru
(Master thesis, 2017)Denne oppgaven verifiserer tøyninger i Dolmsundbrua. For å verifisere disse tøyningene er en realistisk modellering av brua nødvendig. Brua modelleres i rammeanalyseprogrammet NovaFrame, og modelleringen av brua utgjør den ... -
Vertical earthquake response of a Submerged Floating Tunnel including Seaquake loading
(Master thesis, 2017)This MS thesis investigates vertical seismic response in time domain on the proposed concept for a SFT with vertical tension leg design located at Bjørnafjorden. A 3D beam model is employed to conduct seismic analysis on ... -
Vertical vs. Lateral Dynamic Behaviour of Soft Catenaries subject to Regular Loading using Field Measurements
(Journal article, 2020)During the last couple of decades, there has been a steady increase in the development of higher-speed railways. Higher speeds increase the demands on existing railway infrastructure designed for older and different ... -
Vibration Measurement and Wave Reflection Analysis in an Electrified Railway Catenary Based on Analytical Methods
(Peer reviewed; Journal article, 2021)The wave propagation property of the catenary directly affects the pantograph–catenary interaction performance. Specifically, wave reflection and transmission occurring at waveguide discontinuities, particularly at dropper ...