• Spordeformasjon og piggdekkslitasje i gjenbruksasfalt 

      Stenløkk, Jørgen Helgeland (Master thesis, 2018)
      Økt bruk av gjenbruksasfalt er viktig, både økonomisk og for en bærekraftig utvikling av veisektoren. Som en følge av et rammedirektiv fra EU har europeisk land, inkludert Norge, forpliktet seg til å gjenvinne 70 % av revet ...
    • Superbuss-stasjonar i Prinsens gate, Trondheim 

      Helgesen, Sondre L. (Master thesis, 2017)
      .
    • The need for improved information flow to address safety in urban construction site deliveries 

      Hannasvik, Lisa Tronhuus (Master thesis, 2018)
      It is challenging to design and operate construction sites within space-constrained urban areas. Urban construction sites are often located in close proximity to public streets and roads with a high traffic volume, and a ...
    • Tradeoffs between a 2+1 Lane Road Design and a Narrow 2+2 Lane Road Design 

      Trandem, Lars Hissingby (Master thesis, 2016)
      This thesis examines whether you can achieve the same positive effect regarding traffic safety, while also increasing the capacity and level of service of the road by building a narrow 2+2 lane road instead of a 2+1 lane ...
    • Utvikling og testing av en ny restsaltmåler 

      Kjøglum, Martin (Master thesis, 2018)
      Innenfor temaet vinterdrift er salting av veger et sentralt tema, spesielt i nordliggende områder med lange kalde vintre. Salting langs vegene i dag gjøres hovedsakelig for å oppnå en bar veg. Ved å kjøre på en bar veg ...
    • Valg av fart - Effekten av omgivelsene 

      Gilhuus, Brede Fagerheim (Master thesis, 2017)
      Tidligere studier har vist at de visuelle omgivelsene påvirker fartsvalget. Blant annet har det blitt vist at farten er lavere om det er trær til stede langs veien (Naderi, Kweon, og Maghelal, 2008) og at densiteten av ...
    • Valg av ny vegtrasé fra Kårstø til Våg, E39 

      Baade-Mathiesen, Linn (Master thesis, 2015)
      For prosjektet Ferjefri E39 , opprettet i regi av Statens vegvesen, skal det i løpet av en tjueårsperiode bygges en ferjefri E39 fra Kristiansand til Trondheim. Prosjektet er med i Nasjonal transportplan for 2014-2023. ...
    • Vehicle speed prediction models for consideration of energy demand within road design 

      Bysveen, Maren (Master thesis, 2017)
      The energy consumption within the transport sector was responsible for 23% of the world s total CO2 emissions in 2014, and road traffic was found to be the largest contributor both in Norway and Europe. This testifies a ...