• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Fakultet for arkitektur og design (AD)
  • Institutt for design
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Fakultet for arkitektur og design (AD)
  • Institutt for design
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Webløsning for OL-fakkelstafett

Fjærestad, Ole Kristian; Holm, Henrik
Bachelor thesis
Thumbnail
Åpne
Main article (2.853Mb)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/216684
Utgivelsesdato
2014
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Institutt for design [628]
Sammendrag
NORSK: Problemstilling:

Hvordan tilrettelegge for brukerdeltakelse i en webapplikasjon for OL-fakkelstafett?

Denne problemstillingen er aktuell da den i stor grad reflekterer dagens mediebilde. Oppgaven

er basert på en henvendelse fra YOG Lillehammer til avdelingen for informatikk og medieteknikk.

(IMT) ved Høgskolen i Gjøvik. Gjennom denne oppgaven vil det utvikles en webapplikasjon som

kan hjelpe publikum med å følge med på fakkelstafetten som leder opp til ungdoms-OL 2016,

og arrangementene underveis i stafetten. Løsningen er sentrert rundt sosiale medier, og

fokuserer på online brukerdeltakelse. Løsningen består av én webside som skal implementeres

i et allerede eksisterende nettsted.

Den gjennomførte forskningen viser at en effektiv og hensiktsmessig måte for å svare på

problemstillingen innebærer bruk av etablerte designprinsipper. Videre fant vi det

formålstjenlig å benytte oss av faktorer som spiller på brukernes motivasjon til å delta, samtidig

som vi gjorde løsningen enkel å interagere med. Dette resulterer i en løsning som oppfyller de

forventninger mange brukere har på web, noe som gir OL-komiteen enda en arena for å nå ut til

et potensielt større publikum.
 
ENGLISH: Main research question:

How to facilitate online user participation in a web application for the Olympic Games torch

relay?

This research question is highly relevant in today's media landscape. The paper is based on a

request from the comitee for Lillehammer YOG 2016 to the department of informatics and

media technology (IMT) at Gjøvik University College. In addition to a paper, this assignment

results in a web application for the Youth Olympic Games (YOG), enabling the audience to

experience the torch relay leading up to the games. The application is centered around social

media, and focuses on online user participation. The solution comes in the form of a single

web page, which is to be implemented in the final Lillehammer 2016 YOG website.

The conducted research shows that an effective way to answer the research question involves

use of established design principles. Further, we found it appropriate to utilize factors

affecting the user's motivation to participate, and also to make the solution easy to use and

interacti with. This results in a solution that meets many of the user expectations, giving the

YOG comitee an additional arena for reaching out to their audience.
 

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit