Videreutvikling av bakre hjuloppheng til Hyundai Opirus
dc.contributor.author | Khajehgani, Ali | |
dc.date.accessioned | 2009-07-23T06:22:29Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/143596 | |
dc.description.abstract | Målet med dette prosjektet har vært å videreutvikle et av bakre hjulopphengskonseptene til Raufoss Technology AS som har i dag en begrenset utmattingskapasitet med stor variasjon i kapasiteten. Det vil si at noen av komponentene lever vesentlig kortere enn andre under dynamiske belastninger, når levetid defineres som antall sykler til brudd.Videreutviklingen har gått ut på å identifisere årsaken til den reduserte levetiden hos de enkelte komponentene, og deretter konstruere forslag til et nytt design med forbedret utmatting og aksial bucklingsk-apasitet uten å måtte øke vekten til komponenten. | en |
dc.format.extent | 22213054 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nob | en |
dc.subject | hjuloppheng | en |
dc.subject | utmatting | en |
dc.subject | 3D-modellering | en |
dc.title | Videreutvikling av bakre hjuloppheng til Hyundai Opirus | en |
dc.type | Bachelor thesis | en |
dc.subject.nsi | VDP::Technology: 500::Mechanical engineering: 570::Production and maintenance engineering: 572 | en |