dc.contributor.author | Reinsnos, Lars Inge | |
dc.contributor.author | Struijk, Sander | |
dc.contributor.author | Hembre, Arild | |
dc.contributor.author | Brekken, Heine Martin | |
dc.date.accessioned | 2010-06-25T06:36:43Z | |
dc.date.available | 2010-06-25T06:36:43Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/143299 | |
dc.description.abstract | NORSK: Produksjon av et PC spill med muligens utvidelse til XBOX 360, i XNA med fokus på utvikling av et innovativt spill interagerings system. Det inkluderer utviklingen av en spill motor basert på Microsofts XNA rammeverk, med bruk av spill motorens funksjoner i spillet. Disse funksjonene inkluderer tegning og oppdatering av 3D omgivelser, bruk av høyde kart (height maps), kontrollering av en spillbar karakter, administrering av inventaret til karakteren og interagering med 3D omgivelsene / verden. | en_US |
dc.description.abstract | ENGELSK: Production of a game for PC and possibly Xbox 360 developed in XNA with focus on development of novel game interfaces. Includes development of a game engine based on the Microsoft XNA framework, and the use of the game engine features in the game. These features include drawing and updating a 3D environment, use of height maps, and control of a playable character, managing an inventory and interaction with the game world. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.subject | game engine | en_US |
dc.subject | 3D world | en_US |
dc.subject | XNA | en_US |
dc.subject | interaction | en_US |
dc.title | Novel interactions for adventure game - Mythophobia | en_US |
dc.type | Bachelor thesis | en_US |
dc.subject.nsi | VDP::Mathematics and natural science: 400::Information and communication science: 420::Databases and multimedia systems: 428 | en_US |
dc.source.pagenumber | 129 (med vedlegg) | en_US |