Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorLom, Sindre Oksholm
dc.contributor.authorKvamme, Ole André
dc.contributor.authorLampe, Christine
dc.date.accessioned2007-06-13T08:35:04Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/143088
dc.descriptionSammendrag på engelsken
dc.description.abstractNORSK: Hovedprosjektets oppdragsgiver, Innovation Studios Norway, er en bedrift som tenker fremtidsrettet og er opptatt av hva teknologien kan bidra til av opplevelser. Mobil-TV er i dag en forholdsvis ny mobiltjeneste. Oppdragsgivers ønske var å se på mulighetene for å starte opp en mobil-TV-kanal i Norge, med ungdom som målgruppe. Prosjektgruppens oppgave har vært å finne ut hvordan markedet stiller seg til mobil-TV, hvilke teknologiske utfordringer en står ovenfor, og til slutt kartlegging av hvordan en kan bygge opp en mobil-TV-kanal i Norge. Først laget vi en oversikt over aktuell teori på fagområdet. Deretter gjennomførte vi en spørreundersøkelse på den målgruppen som ble utpekt. Metodene som er brukt for å løse oppgaven er både eksplorative og deskriptive. Rapporten konkluderer med at det er muligheter for å drive en mobil- TV-kanal i dag. Det er mulig tjene penger , men det sannsynligvis ville vært mer lønnsomt med et bredere marked enn bare ungdom. Mobil-TV er i dag i en tidlig fase, og vi tror at i de kommende årene vil være stor fremgang på teknologi og tjenester.no
dc.description.abstractENGELSK: Innovation Studios Norway, the employer of this project, is a company that focus on innovation and what development in new technology can bring forward. Mobile-TV is a relatively new service. Our mission according to this was to inquire the possibilities for establishing a mobile-TVchannel in Norway. This with youth as the main market segment. Our research assignment was to discover how the marked are approaching mobile-TV, what challenges, opportunities and limitations in technology a mobile-TV-channel is facing . Finally we will map the possibilities on how to organize a mobile-TV-channel. First we made a overview on the most current theory on the subject. Thereafter we conducted a online survey on the assigned target market. Both exploratory and descriptive methods was used to conduct the research. The report concludes that it is possible to establish a mobile-TV-channel in Norway at present time. It is possible make a profit, but it is even more profitable to appeal to a wider marked than only youth. Mobile-Tv today is at a early stage, therefor we expect to see great progress the following years in both technology and services.en
dc.format.extent4065038 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.subjectmediemanagementen
dc.subjectmarkeden
dc.subjectDMBen
dc.subjectutviklingen
dc.titleMobil TV: kartlegging av muligheteren
dc.typeBachelor thesisen
dc.subject.nsiVDP::Mathematics and natural science: 400::Information and communication science: 420::System development and system design: 426en
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Media science and journalism: 310en


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel