• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Blar i på forfatter 
  •   Hjem
  • Blar i på forfatter
  •   Hjem
  • Blar i på forfatter
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Blar i NTNU Open på forfatter "Rasmussen, Bjørn K."

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Æ
  • Ø
  • Å

Sorter på:

Rekkefølge:

Resultater:

Viser treff 1-13 av 13

  • Tittel
  • Utgivelsesdato
  • Registreringsdato
  • Forfatter
  • stigende
  • synkende
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Applied theatre in times of terror: Accepting aesthetic diversity and going beyond dilemma 

      Rasmussen, Bjørn K. (Journal article; Peer reviewed, 2017)
      Through historical evidence and a research review, the positive assumption behind the Norwegian project is that theatre may provide democratic inclusion where any felt understanding can be accepted ...
    • Arts Education and Cultural Democracy: The Competing Discourses 

      Rasmussen, Bjørn K. (Journal article; Peer reviewed, 2017)
      Arts education are understood and implemented by ways of different discourses. Following critical discourse theory, discourses are part of power strategies and they predominantly fight for dominance. What this means is ...
    • Demokratisk samhandling: drama- og teaterpedagogiske læringsformer som demokratisk praksis og tilpasset opplæring i skolen 

      Storsve, Kristine; Gjærum, Rikke Gürgens; Rasmussen, Bjørn K. (Journal article; Peer reviewed, 2019)
    • Drama as democratic and inclusive practice 

      Storsve, Kristine; Gjærum, Rikke Gürgens; Rasmussen, Bjørn K. (Journal article; Peer reviewed, 2021)
      This article examines how two devising theater projects with 43 seventh grade pupils respond to values in adaptive education: inclusion, appreciation, variation, experience, relevance, context, and participation. We focus ...
    • Drama i Norsk Grunnskole - En Nødvendighet 

      Asklund, Steinar (Bachelor thesis, 2019)
      I denne bacheloroppgaven har jeg undersøkt hvorfor drama burde være et fag i norsk grunnskole. I arbeidet med oppgaven har jeg tatt utgangspunkt i aktuelle styringsdokumenter for norsk grunnskole, sosiokulturell læringsteori, ...
    • Drama, teater og demokrati: Om marginalitet, etnisitet og helse 

      Heggstad, Kari Mjaaland; Rasmussen, Bjørn K.; Gjærum, Rikke Gürgens (Chapter, 2017)
    • Fagovergripende diskurs: en fremtid for kunstfagene i norsk skole 

      Rasmussen, Bjørn K.; Gjærum, Rikke Gürgens (Journal article; Peer reviewed, 2017)
      Kunnskapsminister Torbjørn Røe Isaksen presenterte med St.meld. 28 Fag – Fordypning – Forståelse – En fornyelse av Kunnskapsløftet, nye fagovergripende tema for å skape fornyelse i norsk skole. Det foreslås satsning på: ...
    • Kampen mellom kunst og pedagogikk ødelegger 

      Gjærum, Rikke Gürgens; Rasmussen, Bjørn K. (Journal article; Peer reviewed, 2016)
    • Klasserommet som Agora – et reelt demokratisk rom? 

      Storsve, Kristine; Rasmussen, Bjørn K.; Gjærum, Rikke Gürgens (Journal article; Peer reviewed, 2019)
      I denne artikkelen undersøker vi hvorvidt en spesifikk dramapraksis kan bidra til å styrke klasserommets potensial som demokratisk arena. Det vil fremgå av analysen hva dette potensialet kan være ...
    • Mannen på Månen- eller kunsten å reise dit? 

      Rasmussen, Bjørn K. (Journal article; Peer reviewed, 2017)
      Drama- og teaterpedagogens danningsfokus er ofte rettet mot aktøren som selv agerer gjennom dramatisk lek , rollespill og scenisk fremføring. I denne sammenheng faller man gjerne ned på sosial-realistisk rollespill eller ...
    • THE IMPACT OF DIGITAL MEDIA ON CONTEMPORARY PERFORMANCE: How Digital Media Challenge Theatrical Conventions in Multimedia Theatre, Telematic and Pervasive Performance 

      Pérez, Elena (Doctoral thesis at NTNU;2016:113, Doctoral thesis, 2016)
      Summary of the thesis: This thesis investigates artworks born at the convergence of digital media and contemporary performance, and the ways in which technology impacts the field of performance. I map the field by ...
    • Theatre and Democracy: Building Democracy in Post-war and Post-democratic Contexts 

      Janse Van Vuuren, Petro; Rasmussen, Bjørn K.; Khala, Ayanda (Book, 2021)
      Theatre and Democracy: Building Democracy in Post-war and Post-democratic Contexts is the outcome of a longstanding collaboration between two centers of applied theatre education and research in South-Africa and Norway, ...
    • Å iscenesette det usette og uhørte - Teaterkunst og dramapedagogikk - tett på demokratiet 

      Rasmussen, Bjørn K. (Chapter, 2017)
      Dette kapitlet er motivert av en undring over demokratier som avler destruktive krefter, på tross av borgerrettigheter, uttrykksfrihet og –, for de fleste –, langvarig skolegang. For det andre fins det en interesse for å ...

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit
       

       

      Bla i

      Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

      Min side

      Logg inn

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit