Blar i NTNU Open på tittel
Viser treff 98875-98894 av 101733
-
"Vi bruker ikke ordet innovasjon mye, men vi bruker ordet medbestemmelse" - En kvalitativ intervjustudie av tillitsvalgte i kommunal sektor sin betydning for medarbeiderdrevet innovasjon
(Master thesis, 2019)Med utgangspunkt i tillitsvalgte i kommunal sektor er det i denne studien blitt forsket på hvilken betydning de har for medarbeiderdrevet innovasjon. Dette er blitt belyst ved intervju av fire tillitsvalgte, hvilket dannet ... -
«Vi bryr oss ikke noe mer eller mindre om elevene nå enn vi gjorde før» - En kvalitativ studie om implementeringen av opplæringslovens kapittel 9 A
(Master thesis, 2020)Tema for denne masteroppgaven er implementeringen av det nye kapittel 9 A i opplæringsloven. Kapittel 9 A omhandler elevenes skolemiljø. Det gir alle elever i norsk skole en lovfestet rett på et trygt og godt skolemiljø ... -
"Vi bør kjøpe bobil og ikke hus" En kvalitativ studie av norske fotballtrenere på toppnivå
(Master thesis, 2022)Abstract will be available on 2104-01-30 -
"Vi driver ikke bare med utdanning. Det er danning også" Perspektiver på demokrati og medborgerskap blant yrkesfaglærere i videregående skole.
(Master thesis, 2023)Problemstillingen i denne masteroppgaven er hvilke forståelser og tilnærminger har yrkesfaglærere i videregående skole til begrepene demokrati og medborgerskap? I forbindelse med fagfornyelsen i 2020, har det kommet en ny ... -
"Vi eier ikke naturen" - En økokritisk lesning av Maja Lundes ´Blå´, som holdningsendrende klimafiksjon
(Bachelor thesis, 2022)Maja Lundes Blå er en roman som har gjort seg særlig gjeldende i klimafiksjonens verden. Ved å adressere flere perspektiver på miljøkrisen menneskene står i, oppnår den gjennom ulike formmessige grep å formidle et budskap ... -
Vi er alle kulturbrukere - En studie av kulturpolitikk
(Master thesis, 2015) -
Vi er alle kulturbrukere: En studie av kulturpolitikk
(Master thesis, 2014) -
Vi er alle sammen en bit, som til sammen blir en kake.
(Master thesis, 2023)Arbeidslivet er en sentral del av hverdagen for mange mennesker, og det er derfor spennende å studere hvordan dette livet fungerer. Det er interessant å se på hvordan individer danner fellesskap og føler tilhørighet til ... -
"Vi er alle stjerner, til og med vi som bor her" : hjem og tilhørighet i en bydel på grensen Mexico-USA
(Master thesis, 2016)Denne oppgaven er et resultat av et syv måneders langt feltarbeid, utført i en bydel i Ciudad Juárez, på grensen mellom USA og Mexico. Dette stedet er et resultat av en irregulær bosetterhistorie, hvor spesielt migranter ... -
"Vi er avhengige av hverandre" - En kvalitativ studie om tverrfaglig samarbeid i barnehagen, mellom pedagog og logoped, vedrørende barn med språkvansker
(Master thesis, 2019)Sammendrag Formål, problemstilling og hensikt: Formålet med denne studien er å få bedre innsikt i de erfaringer og tanker som pedagoger og logopeder har gjort med tverrfaglig samarbeid om barn med språkvansker i barnehagen. ... -
Vi er bare mennesker. En masteroppgave om miljøterapeuters opplevelse av fysiske og psykiske konsekvenser ved å jobbe i en barnevernsinstitusjon.
(Master thesis, 2022)Denne masteroppgaven handler om hvordan ansatte i barnevernsinstitusjoner opplever fysiske og psykiske belastninger knyttet til vold og trusler fra beboere ved institusjonene. I tillegg vil oppgaven belyse hvilke tiltak ... -
«Vi er fattige, og vi har det ikke bra»: Om å leve med jordskred, covid og fattigdom. En studie fra Mt. Elgon, Uganda
(Master thesis, 2022)Denne oppgaven er en case-studie, gjennomført i distriktene Manafwa og Bududa i Mt. Elgon-regionen i Uganda. Områdene her har en historikk med skred, og da dataen ble samlet inn skapte også pandemien utfordringer for ... -
"Vi er frivillige, vi også" En kvalitativ analyse av studenters forståelser av mangfoldsledelse i norske studentforeninger med internasjonale og norske studenter.
(Master thesis, 2019)Sammendrag Temaet for denne oppgaven er studenters forståelser og erfaringer om mangfoldsledelse. Jeg studerer norske studentlederes tanker om hva mangfoldsledelse innebærer i deres ledelse og internasjonale studenters ... -
«Vi er her for å tjene mest mulig penger, men vi skal ikke gjøre det på bekostning av naturen»
(Master thesis, 2020)Global oppvarming og rovdrift av naturressurser kan ses på som to av de viktigste problemene i verden. Dagsaktualiteten til temaet bærekraft øker stødig i samsvar med fokus på lavere utslipp og klimavennlige løsninger. ... -
"Vi er her for utøverne" En kvalitativ studie om læring, utvikling og prestasjon i idrett
(Master thesis, 2023)Sammendrag Læring er noe som skjer til enhver tid uten at vi nødvendigvis tenker over det. Det er videre en essensiell del av å utvikle nye eller allerede eksisterende ferdigheter, og av det å være idrettsutøver i en ... -
''Vi er jo barn, vi skal slippe å slite oss ut nå'' - Ungdoms erfaring med skolestress
(Master thesis, 2018)Temaet for denne studien er ungdoms erfaringer med skolestress. Den vektlegger å se skolestress i lys av elevers psykiske helse, da forskning viser at det er sammenheng mellom skolestress og psykiske helseplager (Sletten ... -
"Vi er jo i Forsvaret" : en institusjonell etnografi av forsvarets transformasjonsprosess sett i lys av betydningen av fysiske ferdigheter i fregattvåpenet
(Master thesis, 2016)Denne oppgaven tar for seg endringer i Forsvaret etter den kalde krigen noe som betegnes som den militære transformasjonsprosessen. Transformasjonsprosessen har hatt konsekvenser for militær organisering og identitet, og ... -
"Vi er jo liksom ikke en del av naturen. Vi bare bruker den". Et utvalg 10. klassingers oppfatninger av begrepet natur, og menneskets plass i naturen.
(Master thesis, 2022)Denne masteroppgaven ser nærmere på hva elever i 10.klasse kan forbinde med begrepet natur, og hvordan elevene oppfatter menneskets plass i naturen. Menneskets forhold til og syn på naturen har endret seg mye gjennom ... -
"Vi er kvalitetsforeldre". En kvalitativ analyse av adoptivforeldreskapets "gjøren" i et institusjonelt og kulturelt landskap.
(Master thesis, 2020)Dette prosjektet undersøker hvordan foreldreskap gjøres innenfor og formes av noen institusjonelle rammer og kulturelle normer, slik vi finner det i Norge i dag. Jeg studerer nærmere adoptivforeldres beskrivelser av den ... -
"Vi er nesten som en liten familie" - En kvalitativ studie om læreres erfaringer med tilrettelegging for nyankomne elever i mottaksklasse.
(Master thesis, 2022)Tema for denne studien er mottakslærerens erfaringer og dilemma knyttet til arbeid i mottaksklasse med nyankomne elever. For å undersøke mottakslærerens faglige og pedagogiske tilrettelegging for nyankomne har jeg intervjuet ...