Blar i NTNU Open på tittel
Viser treff 45080-45099 av 103928
-
Hvordan kan vernepleiere bidra med musikkterapi for å øke livskvaliteten til pasienter med demens?
(Bachelor thesis, 2023)Tittel: Hvordan kan vernepleiere bidra med musikkterapi for å øke livskvaliteten til pasienter med demens? Demenssykdommer er stadig mer vanlig i samfunnet, og pasienter med demens trenger omfattende helsehjelp for å ... -
Hvordan kan vernepleiere bidra til å ivareta barn som pårørende i akuttpsykiatrien?
(Bachelor thesis, 2022)Tittel: Barn som pårørende i akuttpsykiatrien Introduksjon/bakgrunn: Tall fra 2011 viser at det var om lag 260 000 barn her i Norge med en forelder med alvorlig eller moderat psykisk sykdom. I 2010 kom det en lovendring ... -
Hvordan kan vernepleiere legge til rette ved røykeslutt for motiverte schizofrene?
(Bachelor thesis, 2022)Tittel: Hvordan kan vernepleiere legge til rette ved røykeslutt for motiverte schizofrene? Bakgrunn: Psykisk helse har i de senere årene fått mer oppmerksomhet, mens røyk har fått mye oppmerksomhet gjennomtidene. Derimot ... -
Hvordan kan vernepleieren bidra i overgangen fra videregående skole til arbeidsliv for elever med lett utviklingshemming?
(Bachelor thesis, 2020)Stikkord/nøkkelord: Lett utviklingshemming, overgang, arbeid, videregående skole, vernepleier Introduksjon: Ofte blir personer med utviklingshemmet satt i dagtilbud og ikke oppfylt sitt potensiale. Overgangene til nye ... -
Hvordan kan vernepleieren bidra til å oppnå god seksuell helse hos personer med utviklingshemming?
(Bachelor thesis, 2022)Tittel: Hvordan kan vernepleieren bidra til å oppnå god seksuell helse hos personer med utviklingshemming? Hensikt: Hensikten er å gi helsepersonell og tjenesteytere kunnskap om forholdet mellom psykisk utviklingshemming ... -
Hvordan kan vernepleieren bruke dyreassisterte intervensjoner i arbeid med mennesker med psykiske vansker?
(Bachelor thesis, 2021)Sammendrag Bakgrunnen for denne oppgaven er å finne ut hvordan en vernepleier kan benytte dyr i arbeid med mennesker med psykiske vansker. Dette valgte jeg å fokusere på fordi jeg ikke har funnet litteratur som omhandler ... -
Hvordan kan vernepleieren bruke undervisning og opplæring for å fremme et seksualvennligmiljø og en sunn seksuell helse for personer med autismespekterforstyrrelser?
(Bachelor thesis, 2019)Tittel: Hvordan kan vernepleieren bruke undervisning og opplæring for å fremme et seksualvennligmiljø og en sunn seksuell helse for personer med autismespekterforstyrrelser? Hensikt: Hensikten med studien er å opparbeide ... -
Hvordan kan vernepleieren forebygge forekomsten av selvmord og selvmordsforsøk hos pasienter innlagt på døgnavdelinger ved psykiatriske institusjoner?
(Bachelor thesis, 2020)Tittel: Hvordan kan vernepleieren forebygge forekomsten av selvmord og selvmordsforsøk hos pasienter innlagt på døgnavdelinger ved psykiatriske institusjoner? Hensikt: Hensikten med denne studien var å opparbeide kunnskap ... -
Hvordan kan vernepleieren hjelpe elever med lett psykisk utviklingshemming inn i arbeidslivet etter videregående skole?
(Bachelor thesis, 2021)Sammendrag Hvordan kan en bidra til at elever med lett psykisk utviklingshemming får seg jobb etter videregående skole? På hvilken måte kan de som jobber på skolen og andre aktører inkludert vernepleieren også bidra til ... -
Hvordan kan vernepleieren tilrettelegge for empowerment hos personer med lett grad av utviklingshemming?
(Bachelor thesis, 2019)Denne oppgaven er basert på et litteraturstudie som tar for seg fire ulike forskningsartikler. Forskningsartiklene omhandler empowerment hos personer med lett grad av utviklingshemming. Formålet med oppgaven var å finne ... -
Hvordan kan vernepleieren være med på å forebygge diagnostisk overskygging ved psykisk helse til voksne personer med utviklingshemming.
(Bachelor thesis, 2022)Tittel: Hvordan kan vernepleieren være med på å forebygge diagnostisk overskygging ved psykisk helse til voksne personer med utviklingshemming. Introduksjon: Psykisk helse til personer med utviklingshemming er et nytt ... -
``Hvordan kan vernepleieren være med på å veilede barn og ungdom med ADHD i deres hverdag og se verdien av deres erfaring med diagnosen? ``
(Bachelor thesis, 2023)Tittel: Hvordan kan vernepleieren være med på å veilede barn og ungdom med ADHD i deres hverdag og se verdien av deres erfaring med diagnosen? Introduksjon/bakgrunn: Temaet barn og ungdom med ADHD har lenge vært et ... -
Hvordan kan vernepleierfaglig kompetanse bidra i en tverrfaglig skole
(Bachelor thesis, 2022)Sammendrag Tittel: Hvordan kan vernepleierfaglig kompetanse bidra i en tverrfaglig skole Elever i dagens skole er ofte en sammensatt gruppe med flere forskjellige utfordringer og støttebehov. For å gi et godt elevtilbud ... -
Hvordan kan vernepleierfaglig kompetanse bidra til å endre negative holdninger til selvskading?
(Bachelor thesis, 2023)Sammendrag Tittel: Hvordan kan vernepleierfaglig kompetanse bidra til å endre negative holdninger til selvskading? Hensikt: Hensikten med oppgaven var å undersøke om vernepleierfaglig kompetanse kan bidra til å endre ... -
Hvordan kan vi automatisere beslutningsprosessen i kredittsøknader i bedriftsmarkedet?
(Bachelor thesis, 2022)Abstract will be available on 2122-05-20 -
Hvordan kan vi bruke anvendt etnomusikologi i møte med flyktninger? Kan musikk være med på å hjelpe flyktninger til å hjelpe seg selv ved å gi de en stemme?
(Bachelor thesis, 2020)Denne oppgaven omhandler anvendt etnomusikologisk arbeid med flyktninger, med fokus på hvordan musikk kan gi de en stemme og påvirkningskraft til å endre sin håpløse situasjon. Jeg har tatt utgangspunkt i prosjektet Calais ... -
Hvordan kan vi endre? Et spørsmål om transisjon
(Chapter, 2020) -
Hvordan kan vi forstå lederes motivasjon? - En analyse med utgangspunkt i teori om selvbestemmelse, målorientering og mestring
(Master thesis, 2015)Denne oppgaven tar for seg problemstillingen: Hvordan kan vi forstå lederes motivasjon? Motivasjon handler om drivkrefter, hvilke motiv det er som får oss mennesker til å handle. Å reflektere rundt egen motivasjon og ... -
Hvordan kan vi se sammenheng mellom klassebakgrunn, utdanning og politisk engasjement? Med utgangspunkt i ICCS 2016.
(Bachelor thesis, 2021)Den politiske eliten i Norge synes å representere én del av befolkningen i større grad enn andre. Det norske demokratiet og de stemmeberettigede tilhører alle samfunnslag og har ulikt utdanningsnivå. Klassebakgrunn og ...