Kvifor manglar den maritime næringa på Sunnmøre sin viktigaste ressurs?
Abstract
Basert på artiklar og omtale i media, valte vi å skrive om mannskapsmangel om bord på båtar. Dette synest vi var interessant og det fanga interessa vår i stor grad. Etterkvart som vi fekk oversikt over statusen på bemanninga om bord på båtane, vart vi svært overraska over funna vi gjorde. Desse funna har vi løfta fram i oppgåva, og så godt som råd gjort reie for situasjonen for bemanning om bord på ulike norske båtar.
Oppgåva rettar fokus mot rekruttering til maritimutdanning. Det har vore undersøkt om rekrutteringa er god nok, eller om problemet ligg ein annan stad. Forfattarane avdekka at det er eit mannskapsproblem, men dette skuldast ikkje dårleg rekruttering inn mot maritimutdanning. Problemet kan ligge ved at flåten aukar i storleik og med den same rekrutteringa vil det etterkvart bli mangel på arbeidstakarar i denne næringa.
Datamengda som er brukt i oppgåva, er innsamla frå ulike reiarlag og opplæringskontor. Vi har heldt særeigne intervju for kvart av reiarlaga og eit felles intervju for opplæringskontora. Av desse intervjua har vi samla inn data som har vore verdifulle i oppgåva. Reiarlaga har i ulik grad vore engasjerte under intervjua. I etterkant av oppgåva er vi likevel godt fornøgde med innsatsen dei har lagt ned. Based on articles and media coverage, we decided to study the shortage in the maritime workforce. We found this interesting, and it caught our attention. During our research, we made interesting findings. These findings are brought up during our thesis and have done our best to map the staffing situation on Norwegian vessels.
The paper focuses on recruitment to maritime education. It has been investigated if the recruitment is not good enough, or if the problem lies elsewhere. The authors have uncovered that there is a staffing issue, but not due to inadequate recruitment. On the other hand, the problem may be due to the maritime fleet increasing in size, if the recruitment remains the same a staffing issue will appear.
The data used in our paper, is collected from different shipping companies, and maritime training offices. We held interviews with each company, and one for the training office. With these interviews, we gathered valuable data for our paper. The companies have in variable degree showed interest during our interviews; however, we are still grateful for their compliance.