dc.contributor.advisor | Mjaavatn, Per Egil | |
dc.contributor.author | Sortland,Jorunn | |
dc.date.accessioned | 2024-02-16T18:19:33Z | |
dc.date.available | 2024-02-16T18:19:33Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier | no.ntnu:inspera:178620823:105821932 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3118227 | |
dc.description | Full text not available | |
dc.description.abstract | Tema for denne masteroppgåva handlar om korleis vi kan inkludere barn med
autismespekterforstyrring (ASF) i leiken på tur. Forskinga baserer seg på kvalitative
intervju med fire spesialpedagogar i spesialpedagogisk team i ein kommune.
Mi problemstilling har vore følgjande:
Kva for tiltak meiner spesialpedagogar i spesialpedagogisk team må til for at barn med
autismespekterforstyrring (ASF) vert inkluderte i leiken på tur i barnehagen?
Det er eit gjennomgåande funn at informantane har fokus på å bli kjende med barnet og
kartlegge interesseområda. Utfordringane i leiken handlar om å få barnet interessert i
omgivnaden sin. Difor må ein finne ut kva barnet likar å leike med og interesserer seg
for. Det gjer at barnet «løftar blikket» og blir meir interessert i dei andre. Leik som
byggjer på interesseområda aukar sjansen for at barnet blir motivert til læring og
samspel.
Funn i studien viste at der turaktiviteten var godt førebudd og planlagt slik at barnet
hadde moglegheit til å kunne delta i fellesskapet, erfarte dei at barnet leika med dei
andre barna. Turar som er uorganiserte og lagt opp til frileik er stressande for barn med
ASF, og det kan føre til at barnet vegrar seg for neste tur.
Eit gjennomgåande funn i studien er at det spesialpedagogiske teamet er opptatt av å
inkludere arbeidet med resten av fellesskapet i barnehagen. Den tida der barnet er ute
på eige rom med eige opplegg med ein vaksen har endra seg. Dei jobbar med tiltak
saman med dei andre barna. Alt arbeidet som vert gjort av spesialpedagogen saman med
personalet i barnehagen er svært avgjerande for at barnet vert inkludert i leiken på tur. | |
dc.description.abstract | The topic for this master’s thesis is the inclusion in play, during hikes, of children with
autism spectrum disorders (ASD). The research is based on qualitative interviews with
four specialist teachers from a specialist teaching team in a municipality in Norway.
My thesis question was:
Which measures do special teachers in specialist teaching teams think are necessary to
ensure the inclusion of children with autism spectrum disorders (ASD) in play during
hikes in kindergarten?
Throughout my research, I found that the informants focused on getting to know the
child and map his or her areas of interests. During play, the challenge is to get the child
to become interested in his or her surroundings. This is why it is important to discover
what the child is interested in and likes to play with. This makes the child «look up» and
become more interested in others. Play based on the child’s areas of interest increases
the chance of motivating the child to learn and interact.
Findings in the study showed that when hikes were well prepared and planned, enabling
the child to participate in the group, the child would play with the other children.
Unorganised hikes where the children play with what they want are stressful for children
with ASD and may lead to them not wanting to go on future hikes.
Another finding was that the specialist teaching team wanted to make their work a part
of the general community in the kindergarten. Times have changed, and children are no
longer removed from the group to a separate room with an alternative programme
together with a dedicated teacher. Now, teachers work on measures to be implemented
together with the other children. The work done by specialist teachers together with the
rest of the staff of the kindergarten is key for the child to be included in the play during
the hike. | |
dc.language | nno | |
dc.publisher | NTNU | |
dc.title | Inkludering av barn med autismespekterforstyrring i barnehagen | |
dc.type | Master thesis | |