Inkludering av barn med autismespekterforstyrring i barnehagen
Description
Full text not available
Abstract
Tema for denne masteroppgåva handlar om korleis vi kan inkludere barn medautismespekterforstyrring (ASF) i leiken på tur. Forskinga baserer seg på kvalitativeintervju med fire spesialpedagogar i spesialpedagogisk team i ein kommune.Mi problemstilling har vore følgjande: Kva for tiltak meiner spesialpedagogar i spesialpedagogisk team må til for at barn medautismespekterforstyrring (ASF) vert inkluderte i leiken på tur i barnehagen? Det er eit gjennomgåande funn at informantane har fokus på å bli kjende med barnet ogkartlegge interesseområda. Utfordringane i leiken handlar om å få barnet interessert iomgivnaden sin. Difor må ein finne ut kva barnet likar å leike med og interesserer segfor. Det gjer at barnet «løftar blikket» og blir meir interessert i dei andre. Leik sombyggjer på interesseområda aukar sjansen for at barnet blir motivert til læring ogsamspel.Funn i studien viste at der turaktiviteten var godt førebudd og planlagt slik at barnethadde moglegheit til å kunne delta i fellesskapet, erfarte dei at barnet leika med deiandre barna. Turar som er uorganiserte og lagt opp til frileik er stressande for barn medASF, og det kan føre til at barnet vegrar seg for neste tur.Eit gjennomgåande funn i studien er at det spesialpedagogiske teamet er opptatt av åinkludere arbeidet med resten av fellesskapet i barnehagen. Den tida der barnet er utepå eige rom med eige opplegg med ein vaksen har endra seg. Dei jobbar med tiltaksaman med dei andre barna. Alt arbeidet som vert gjort av spesialpedagogen saman medpersonalet i barnehagen er svært avgjerande for at barnet vert inkludert i leiken på tur. The topic for this master’s thesis is the inclusion in play, during hikes, of children withautism spectrum disorders (ASD). The research is based on qualitative interviews withfour specialist teachers from a specialist teaching team in a municipality in Norway.My thesis question was: Which measures do special teachers in specialist teaching teams think are necessary toensure the inclusion of children with autism spectrum disorders (ASD) in play duringhikes in kindergarten? Throughout my research, I found that the informants focused on getting to know thechild and map his or her areas of interests. During play, the challenge is to get the childto become interested in his or her surroundings. This is why it is important to discoverwhat the child is interested in and likes to play with. This makes the child «look up» andbecome more interested in others. Play based on the child’s areas of interest increasesthe chance of motivating the child to learn and interact.Findings in the study showed that when hikes were well prepared and planned, enablingthe child to participate in the group, the child would play with the other children.Unorganised hikes where the children play with what they want are stressful for childrenwith ASD and may lead to them not wanting to go on future hikes.Another finding was that the specialist teaching team wanted to make their work a partof the general community in the kindergarten. Times have changed, and children are nolonger removed from the group to a separate room with an alternative programmetogether with a dedicated teacher. Now, teachers work on measures to be implementedtogether with the other children. The work done by specialist teachers together with therest of the staff of the kindergarten is key for the child to be included in the play duringthe hike.