Augmented Reality with Image Tracking using Unity Game Development
Master thesis
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/11250/3091551Utgivelsesdato
2023Metadata
Vis full innførselSamlinger
Sammendrag
Interactive Digital Narratives (IDN), which allow audiences to participate in or interact with digital narratives, is a new system for digital storytelling. One way of expressing an IDN is through augmented reality (AR), which allows users to superimpose virtual objects onto the real world. This paper explores how to create a specific IDN AR experience through an AR app that conveys the story of water symbiosis. Exploratory research is also done on the created AR app to uncover what components of the AR app change the enjoyment level of the user. Two app versions were created to examine the difference animations and sounds had on enjoyment. Thirty participants were asked to test the app. Fifteen participants tried one version and the other half, the other. After this, the participants answered a questionnaire where we analysed the inferential statistics we obtained. We found that regardless of our components in the AR app, there was a high enjoyment level for all participants. The results show no significant differences in determining if our components affected the enjoyment level. The work is closely connected to the ULTIMATE project, a Horizon 2020 project. They aim to incorporate AR into their methods of working and co-creation to create engagement through participation to create economic value and increase sustainability within the water cycle. Interaktive Digital Narratives (IDN), lar publikum delta i eller samhandle med digitale fortellinger, og er et nytt system for digital historiefortelling. En måte å uttrykke et IDN på er gjennom utvidet virkelighet (AR), som lar brukere legge virtuelle objekter over på den virkelige verden.Denne artikkelen utforsker hvordan du kan lage en spesifikk IDN AR-opplevelse gjennom en AR-app. AR-appen formidler historien om vann symbiose. For å avdekke hvilke komponenter i AR-appen som endrer gledesnivået til brukeren, gjøres det utforskende forskning på den opprettede AR-appen. To versjoner av appen ble laget for å undersøke forskjellen animasjoner og lyd hadde på nytelse. Tretti deltakere ble bedt om å teste appen, der femten deltakere prøvde den ene versjonen, og den andre halvparten, den andre versjonen. Etter utprøvingen ble deltakerne bedt om å svare på et spørreskjema der vi analyserte den innhentende statistikken. Vi fant ut at uavhengig av komponentene våre i AR-appen, var nivået for nytelse høyt for alle deltakerne. Resultatene viser ingen signifikante forskjeller når det gjelder å bestemme om komponentene våre påvirket deltagernes nytelsesnivå.Arbeidet er nært knyttet til ULTIMATE, et Horizon 2020-prosjekt. ULTIMATE har som mål å inkorporere AR i deres arbeidsmetoder og samskaping for å skape engasjement gjennom deltakelse, for igjen å skape økonomisk verdi og øke bærekraft innenfor vannets kretsløp.