dc.contributor.advisor | Høyem, Inghild Flaate | |
dc.contributor.author | Fridtjofsen, Anna Marie | |
dc.date.accessioned | 2023-07-13T17:19:26Z | |
dc.date.available | 2023-07-13T17:19:26Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier | no.ntnu:inspera:147330839:64154619 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3078703 | |
dc.description.abstract | Denne bacheloroppgaven er en empirisk undersøkelse av tyske modalverb i lærebøker som er beregnet for norske elever i videregående skole. Tre ulike lærebøker har blitt brukt som utgangspunkt for å finne svar på problemstillingen: "Hvordan blir modalverb fremstilt i lærebøker?" Oppgaven inneholder mange eksempler hentet fra lærebøkene, og eksemplene har også blitt utsatt for en grammatisk analyse. | |
dc.description.abstract | This bachelor's thesis is an empirical investigation of German modal verbs in textbooks intended for Norwegian students in upper secondary school. Three different textbooks have been used as a starting point to find an answer to the thesis question: "How are modal verbs presented in textbooks?" The assignment contains many examples taken from the textbooks, and the examples have also been subjected to a grammatical analysis. | |
dc.language | | |
dc.publisher | NTNU | |
dc.title | Eine empirische Untersuchung deutscher Modalverben in Lehrbüchern für norwegische Schüler | |
dc.type | Bachelor thesis | |