• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Det humanistiske fakultet (HF)
  • Institutt for språk og litteratur
  • View Item
  •   Home
  • Det humanistiske fakultet (HF)
  • Institutt for språk og litteratur
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Eine empirische Untersuchung deutscher Modalverben in Lehrbüchern für norwegische Schüler

Fridtjofsen, Anna Marie
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
no.ntnu:inspera:147330839:64154619.pdf (7.887Mb)
URI
https://hdl.handle.net/11250/3078703
Date
2023
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for språk og litteratur [2795]
Abstract
Denne bacheloroppgaven er en empirisk undersøkelse av tyske modalverb i lærebøker som er beregnet for norske elever i videregående skole. Tre ulike lærebøker har blitt brukt som utgangspunkt for å finne svar på problemstillingen: "Hvordan blir modalverb fremstilt i lærebøker?" Oppgaven inneholder mange eksempler hentet fra lærebøkene, og eksemplene har også blitt utsatt for en grammatisk analyse.
 
This bachelor's thesis is an empirical investigation of German modal verbs in textbooks intended for Norwegian students in upper secondary school. Three different textbooks have been used as a starting point to find an answer to the thesis question: "How are modal verbs presented in textbooks?" The assignment contains many examples taken from the textbooks, and the examples have also been subjected to a grammatical analysis.
 
Publisher
NTNU

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit